המדריך לבחירת פרגולה למרפסת

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

יש לכם מרפסת או גינה, ואתם מעוניינים ליהנות מהם בימי קיץ חמים? פרגולה היא הפתרון הנפוץ והאסתטי ביותר שמתאים להצללה ולעיצוב גינה או מרפסת. לפני שמזמינים את אנשי המקצוע לביצוע, חשוב להכיר את כל המידע הרלוונטי והחשוב ביותר, כמו חוק הפרגולות, סוגי הפרגולות, וטיפים שיעזרו לכם להוציא את התוכנית לפועל על הצד הטוב ביותר.

הקמה של פרגולה בין אם במסגרת שיפוץ דירה או באופן כללי היא נושא הנדסי וגם עיצובי, שמצריך מספר שיקולים שכדאי לקחת בחשבון: סוג הפרגולה, הגודל שלה, השימוש המיועד לה וגם המיקום והגובה שלה. כל אלו הם פרמטרים חשובים שצריכים להיות חלק מתכנון הפרגולה, ועליהם נדבר בהמשך. ראשית, חשוב להכיר את החוק היבש: פרגולה היא משטח שנועד להצללה בלבד, לא אמורה לשמש כמחסה מפני גשם. גודלה יכול להיות עד 50 מ”ר, או עד רבע משטח הגג או החצר. עד שנת 2014, נדרש היתר בנייה כדי לבנות פרגולה בשטח הבית. בשנת 2014 בוצעה רפורמה המאפשרת בנייה של פרגולה ללא צורך בהיתר, כל עוד היא נבנית על פי החוק ובאופן בטיחותי. במקרים שבהם היא עולה על שטח של 20 מ”ר, יש לדווח עליה לרשות המקומית בצירוף מסמכים מתאימים המעידים על התקינות והבטיחות שלה.

 

תכנון מקדים: מה צריך לדעת לפני בחירת הפרגולה?

 

מיקום הפרגולה

יש להתחיל בקביעת מיקום הפרגולה. בהתאם למיקום שלה, תוכלו להחליט על הגודל, על חומר הגלם ממנו תהיה עשויה, האם ניתן לשלב בה תשתיות חשמל ותאורה וגם את העלות הכללית הצפויה לאור כל המרכיבים.

גובה הפרגולה

גובה הפרגולה ישפיע על המראה החיצוני של הבית, על הנוף המשתקף מתוך הבית וגם על בתים או דירות סמוכות. גובה הפרגולה צריך להיות תואם באופן אופטימלי לכל אלו, גם כדי שתוכל לעמוד בתקנים, לא לפגוע באיכות החיים שלכם או של השכנים ולא לחסום תריסים חשמליים או חלונות.

תשתיות חשמל ותאורה

במקרים רבים, תרצו לשלב תשתיות חשמל ותאורה בפרגולה כדי שניתן יהיה להתקין גופי תאורה או מאווררי תקרה. חשוב מאוד לקחת את זה בחשבון במהלך תכנון הפרגולה כדי להניח את התשתיות ולהימנע משיפוץ והשקעה כספית נוספת.

 

בחירת בעל המקצוע: חשיבות עליונה לבחירת מקצוען

בכל הנוגע להתקנה של פרגולות בפרט ובעבודות בנייה, שיפוץ והתקנה בכלל, לבחירת בעל המקצוע הנכון חשיבות גבוהה לצורך הצלחת הפרויקט. חשוב לבחור באיש מקצוע מהימן, בעל המלצות, בעל הכשרה והסמכה וכזה שיודע לבצע את העבודה באופן המקצועי ביותר. איש מקצוע שאינו מתאים יכול לגרום לנזקים כבדים ועד לבעיות משפטיות מול הרשות המקומית בגלל תכנון לקוי, ובמקרה הגרוע ביותר לנזקים בנפש או ברכוש כתוצאה מליקויים. בחרו את בעל המקצוע בחוכמה, לאחר קבלת המלצות ובדיקת התאמת המחיר אל טווח המחירים הממוצע בשוק.

 

איזה סוג פרגולה מתאימה לכם?

פרגולות עשויות מסוגים שונים של עץ כמו אורן, ארז ולפעמים גם אלון. ככל שהעץ עבה וגושני יותר (גושני הוא עץ איכותי, מאסיבי ומעובה שמשמש כחומר גלם עבור דקים ועבודות עץ בתחום הבנייה) מחירו יהיה גבוה יותר. אופציה נוספת היא אלומיניום, או אלומיניום דמוי עץ.

 

פרגולת עץ

פרגולה שתתאים כמעט לכל סגנונות העיצוב, קלאסיים ומודרניים. תתאים מאוד למי שאוהב את המראה הטבעי והנעים של העץ. החיסרון בעץ הוא הצורך בתחזוקה, בגלל פגעי מזג האוויר לאורך השנים. העץ נוטה להשתלב יותר עם הנוף הטבעי ולהוסיף נופך כפרי לעיצוב, אך יכול להתאים גם לעיצובים מודרניים יותר.

פרגולת אלומיניום

פרגולה בעלת מראה מודרני, אותה ניתן להתאים לכל סגנון עיצוב בהתאם לטעם האישי. היתרון הגדול שלה הוא שאין צורך בתחזוקה שוטפת, משום שמדובר בחומר עמיד. תתאים מאוד למי שמעוניין בעיצוב עכשווי וחדשני שמאפשר אופציות עיצוביות נרחבות.

 

הפרגולות הנפוצות ביותר

 

פרגולה תלויה (או: מרחפת)

פרגולה המחוברת לקיר המבנה. הפרגולה מחוברת לקיר חזק ויציב שמסוגל לשאת אותה, באמצעים בטיחותיים ועמידים. יש להן לה אסתטי מובהק משום שאין צורך בהתקנת עמודי תמיכה.

פרגולת עמודים

פרגולה המותקנת על גבי עמודים ייעודיים. מדובר בפתרון שמבוצע בעיקר במקרים של בתי קרקע פרטיים.

 

סוגי הצללה לפרגולות

בכל הנוגע להצללות, יש כמה אופציות לבחירה. חשוב לציין כי פתרונות אלו מיועדים בעיקר להצללה ולא לצורך הגנה מפני גשם, ומי שרוצה הגנה מפני גשם צריך להוסיף מעל הפרגולה קירוי, כלומר שכבה שתגן על הפרגולה מפני נזקים (וגם תוסיף להצללה).

 

במבוק

שכבה אחידה של מחצלת במבוק תיתן הצללה מצוינת באופן קל ופשוט. מדובר בפתרון מצוין שיתאים למי שצריך הצללה פשוטה במחיר סביר. במקרים רבים, הבמבוק משולב יחד עם סנטף (עליו נדבר בהמשך).

יריעת רשת

שימוש ברשת חזקה וצפופה לצורך ההצללה.

קורות עץ

קורות עץ (או: לאטות) המותקנות לרוחב הפרגולה ומשמשות להצללה. ניתן להתאים אותן על פי הרצון האישי באמצעות עבודות נגרות שיבוצעו ע”י איש מקצוע.

חפפות

שלבים מאלומיניום המותקנים על הגג, וניתן לשלוט בהם כדי להתאים את כמות האור וההצללה. התריס יכול לפעול באופן חשמלי או ידנית.

 

ומה לגבי ההגנה על הפרגולה ואיטום?

 

סנטף

סנטף הוא משטח העשוי פוליקרבונט (סוג של פלסטיק קשיח ועמיד) גלי, שיגן על כל השכבה העליונה של הפרגולה. ניתן להשיג אותו בצבע או שקוף. החיסרון העיקרי שלו הוא שהוא מרעיש יותר מחומרים אחרים במקרים של גשם או ברד.

ברזנט

יריעת בד מסיבית ואטומה למים, שאותה ניתן לפרוס על הפרגולה. החיסרון הגדול שלה הוא המראה האסתטי.

שינגלס

יריעות של זפת (אותו החומר שמשמש לצורכי איטום). חומר זה לא מרעיש, אוטם באופן מוחלט וגם ניתן להטביע עליו דוגמה לצורך אסתטי, כמו רעפים.

 

חשוב לדעת: לא חשוב באיזה פתרון תבחרו, כדאי למקם מרזב באזורים המתאימים כדי למנוע טפטוף של מים.

התקנת הפרגולה תוכל לסייע לכם להנות מהמרפסת או הגינה שלכם, אך חשוב לבצע את ההתקנה על פי חוק, באמצעות איש מקצוע שאפשר לסמוך עליו, ועל פי הטעם האישי והעיצוב שמתאימים לכם. חשוב להכיר את כל המידע הרלוונטי לפני הביצוע, כדי לקבל תוצאה יפה, אסתטית וגם בטיחותית.

פרגולה במרפסת

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר