לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

שליכט צבעוני: כל מה שרציתם לדעת

הרצון לשחק בין הפנים לחוץ מלווה לא מעט מעצבי פנים, ופה נציג את השליכט הצבעוני שמעניק מענה מרשים ואיכותי לצד שלל אפשרויות עיצוביות ופרקטיות, וזאת כי השליכט שלאורך שנים הכרנו מחוץ לבית מצא את דרכו פנימה, כך שרק נותר להבין אלו הזדמנויות שוות עומדות לרשותנו.  

שליכט - מה זה בעצם?

רבים מתבלבלים בין הטיח לשליכט, ועל כן נעצור לעשות מעט סדר: בעוד שהטיח מהווה את שכבת הביניים בין הקיר לצבע הסופי, השליכט הנו השלב השלישי והאחרון בביצוע מריחת הטיח, כאשר השליכט אינו רק מעניק שכבת הגנה נוספת, אלא גם מכתיב מה תהיה הטקסטורה הסופית והנראות העיצובית.

האבולוציה של השליכט הצבעוני

הטיח הראשוני היה בוץ שכלל חומרי חיזוק (כגון חול וגבס), כאלו שהפכו את הטיח ליותר גמיש, מרשים ועמיד. עם השנים נוספו חידושים ובין היתר לא מעט בתים עטו שכבת “שפריץ” – מראה מעט אגרסיבי שכיום כבר כמעט ואינו בשימוש. כיום השכבה החיצונית של הקירות הפכה להיות יותר מעודנת ומעניינת, כך שקיימים סוגים רבים שמעניקים מגוון עשיר של תכונות, רמות גימור וצבעים מרהיבים.

סוגי שליכט:

אנחנו מזמינים אתכם להתעמק בעולם של אופציות מרהיבות שנוגעות לשליכט צבעוני, כאשר מראש נציין שקיימים לא מעט סוגים, אך בעיקר שניים מובילים: שליכט מינרלי ושליכט אקרילי. שנרחיב? שליכט אקרילי צבעוני ניחן בעמידות טובה בפני מפגעי מזג האוויר, ביכולתו להעלים סדקים עדינים ולהציע מראה יחסית אחיד. המראה שלו מתאים לסגנון הכפרי והוא מגיע במגוון טקסטורות וגוונים. במקביל, שליכט מינרלי ידוע ביכולתו לאפשר לקירות לנשום, כיוון שהוא מבוסס על חומרים טבעיים.

להלן סוגים מובילים:

  • שליכט אקרילי צבעוני – שליכט צבעוני מבית נירלט מציע מניפת צבעים רחבה ושלל טקסטורות.
  • שליכט אקרילי טרנו – בערך המילה האחרונה בתחום. מצד אחד מאוד עמיד ונוח לעבודה ומצד שני מייצר מראה כפרי – המראה מחוספס מעט וכולל חריצים מעוגלים ועדינים.
  • שליכט מינרלי ערבה – שליכט ערבה מינרלי צמנטי מדמה בטון/אבן והוא מגיע ב10 גוונים ייחודיים.
  • שליכט מינרלי רוקה – שליכט שנחשב מאוד עמיד בתנאי מזג האוויר. הוא יחסית רטוב וביכולתו למנוע לחות.

יתרונות השליכט

מעבר לעובדה שהשליכט מייצר משחק עשיר של טקסטורות, הוא ראשית כל מאוד פונקציונאלי. הטיח מאפשר ליישר את פני קיר, לטשטש פגמים וסדקים (באמצעות משחק עם טקסטורה) ולהגן על מבנה שסופג שמש ישירה וגשם שוטף. כמו כן, כאשר מדובר בשליכט שעשוי מחומרים טבעיים הוא מסייע לקיר לנשום ובכך מונע הופעה של עובש.

דגשים חשובים בעת בחירת שליכט צבעוני

כמה סוגי שליכט צבעוני קיימים? לא מעט, ועל כן בעת בחירה רצוי להתייחס למספר דגשים: ראשית יש להבין איזה מראה מחפשים (כולל טקסטורה וצבעוניות), ושנית יש להבין אלו תכונות פונקציונאליות רצויות ועל אלו מכשולים נדרשים להתגבר (לחות, סדקים וכדומה). לאחר שמרכיבים רשימה הרבה יותר קל למצוא את השליכט המתאים ביותר. כך למשל אם מחפשים ליצור שכבה עבה, מוטב לבחור בשליכט צבעוני שמציע עובי גרגירים של 2 מ”מ.

מה עוד חשוב לדעת? שקיימים סוגים שיותר קשה ליישם באופן עצמאי, ועל כן אם לא מתכוונים להביא איש מקצוע רצוי לבחור בסוג שנחשב יחסית קל עבור יישום עצמי. מבקשים דגש נוסף? בעת התלבטות שנוגעת לצבע וטקסטורה מוטב להציב מספר דוגמאות ליד הקיר ולנסות להבין כיצד תיראה התוצאה המוגמרת.

אופן השימוש בשליכט הצבעוני: עשו זאת גם בעצמכם!

מתעניינים לגבי שליכט צבעוני בשיטת עשה זאת בעצמך? ובכן כיוון שכל סוג מצריך תפעול מעט שונה, מומלץ להקפיד לקרוא את הוראות השימוש שמופיעות על גבי אריזת המוצר. רוצים ללכת על בטוח? פנו אל קבלן שיפוצים או לכל הפחות – בקשו ממנו המלצה. באופן כללי מוודאים ששכבת הטיח ישרה, מורחים פריימר (בכמות של 50 מ”ר לגלון), מערבבים היטב את השליכט, נעזרים במאלג’ ומקפידים על פעולת “שפשוף מריחה” שחוזרת על עצמה, כאשר מחכים לפחות כדקה בין פעולת המריחה לפעולת השפשוף. טיפ לדרך? נסו באזור קטן טרם תתפרעו על כל הקיר.

שליכט צבעוני הוא אכן חיפוי חוץ מצוין, אך מהן החלופות האחרות לחיפוי חוץ?

מחפשים פתרון אחר? תשקלו חיפוי של לוחות עץ, של פלנקים ושל אבן. כל אופציה מחזיקה ביתרונות וחסרונות ייחודיים, כאלו שנוגעים למחיר, לתחזוקה ולסגנון עיצובי – קחו את כל הפרמטרים בחשבון!

מראה דקורטיבי בתוך הבית באמצעות שליכט צבעוני

אם מחפשים מראה דקורטיבי לעיצוב הפנים של הבית, להלן טיפים שמסבירים כיצד שליכט צבעוני מהווה מענה יצירתי ומרשים:

  1. מחפשים ליצור עניין בבית מודרני? חפשו מקטע קטן בו קיר מחוספס מעוטר בחריצים עדינים ישתלב היטב. פה נוסיף שמוטב לקחת את הגוון השולט שבבית ולהעלות אותו בחצי טון, כך שהקונטרסטיות תהיה יותר מובהקת.
  2. יש לכם בית כפרי רווי בעץ? שלבו חומר נוסף שמשדר את אותה תחושה טבעית אך באופן שונה, וזאת באמצעות שליכט מינרלי.
  3. עומד לרשותכם מקטע קטן ומבקשים לייצר אפקט משמעותי? בחרו בשליכט צבעוני בעל נוכחות – שליכט בגוון ורוד, כחול, סגול וכדומה.

שנסכם?

הגיע הזמן להבין שיש שחקן חדש בזירה העיצובית. כיום השליכט תופס מקום של כבוד, ולצד שלל היתרונות הפרקטיים, הוא פותח חזית צבעונית של אפשרויות מעוצבות – עולם של גוונים ומרקמים ממש בלב הבית. מה מתאים לבית שלכם? הגיע הזמן לברר!

שליכט צבעוני

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר