שיפוץ דירה ישנה: כל מה שצריך לדעת

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

לאורך החיים, ייתכן שתמצאו את עצמכם כבעלים של דירה ישנה שזקוקה לשיפוץ. לא משנה אם ירשתם את הדירה בירושה, רכשתם אותה במטרה לשפץ או שנגרם לה נזק  לאורך השנים, תידרשו לבצע כמה פעולות לצורך שיפוץ הדירה. אז איפה מתחילים ומה עושים? על כך במדריך הבא.

יתרונות בשיפוץ דירה ישנה

לשיפוץ דירה יש כמה יתרונות שיכולים לעמוד לצידו של בעל הדירה בזמן מגורים, השכרה או מכירה.

  1. עליית ערך הדירה – ערך הדירה יעלה משמעותית לאחר שיפוץ, ובעיקר אם תשקיעו בשיפוץ מקיף שיכלול גם אינסטלציה והחלפת תשתיות, החלפת ריצוף ישן לחדש ומודרני, צבע, ועוד. כך יהיה קל יותר למכור אותה בעתיד בסכום שיכסה גם את עלות השיפוץ. הדבר נכון גם להשכרה, משום שדירה משופצת ובעלת מראה אסתטי, מסודר ומודרני ניתן להשכיר בעלות גבוהה יותר.
  2. העלאת איכות החיים – בין אם אתם מתכוונים לגור בדירה בעצמכם או להשכיר אותה, יש צורך בתנאי מחייה בסיסיים שיאפשרו חיים טובים בדירה.
  3. מניעת תקלות ובעיות בעתיד – ככל שתקדימו לשפץ את הדירה, כך תוכלו למנוע בעיות שונות כמו רטיבות בקיר, עובש, התקלפות של הצבע או הטיח, התבלות והתפרקות של רהיטים ישנים, קצרים חשמליים, ועוד. כל אלו יכולים לגרור תיקונים בהיקף נרחב יותר, שיעלו הרבה יותר כסף משיפוץ מוקדם. חלק מהבעיות מהוות סיכון בטיחותי של ממש, כך שכדאי למנוע אותן מראש.

החלטה

כל מהלך גדול מתחיל בהחלטה לבצע אותו, וכך גם צריך לעשות כשרוצים לבצע שיפוץ לדירה ישנה. לאחר ההחלטה על עצם השיפוץ יש להחליט על ההיקף שלו, בין אם מדובר בשיפוץ קוסמטי או בשיפוץ רחב היקף שישנה את פני הדירה מקצה אל קצה. לאחר שמחליטים על היקף השיפוץ, ממשיכים אל קביעת התקציב, כפי שנפרט בפסקה הבאה.

בחירת התקציב

לאחר שתחליטו מה היקף השיפוץ, יש לבחור את תקרת התקציב. גובה התקציב חשוב מאוד לתכנון השיפוץ ולעמידה ביעדים שלו, בעיקר כדי לא להגיע למצב שבו מתחילים ולא יכולים לסיים.

גובה התקציב צריך להיקבע קודם כל לפי כמות הכסף הקיימת, וכמות הכסף שניתן לגייס.

חשוב לקחת בחשבון את הפרטים הבאים:

  • היקף השיפוץ הרצוי.
  • מצב הדירה הנוכחי וכמות הבעיות או התקלות שיש לטפל בהן.
  • רמת הדחיפות של הבעיות.
  • מורכבות המשימה והאם הנזק בכלל ניתן לתיקון.
  • גיל הבית.
  • האם השיפוץ מיועד למגורים או השקעה.
  • לכמה זמן הדירה עומדת להיות מאוכלסת.
  • האם הדירה צריכה להתאכלס באופן מיידי, או שיש זמן להשקיע בשיפוץ רחב היקף.

בהתאם לכל אלו תקציב השיפוץ ישתנה, אך חשוב לבצע תכנון מראש כדי שתוכלו לעמוד בכל היעדים שתציבו לעצמכם. הגדירו את התקציב, החל מהפרטים הגדולים כמו העסקת אנשי המקצוע כולל קבלן שיפוצים, רכישה של חומרי גלם או החלפת הריהוט, ועד הפרטים הקטנים ביותר כמו חפצי נוי, וילונות, שטיחים, גופי תאורה, ועוד.

תכנון שיפוץ דירה ישנה

תכנון השיפוץ צריך לכלול את כל השינויים שתרצו לבצע לפרטי פרטים, הכול כולל הכול.

התכנון המקדים צריך לקחת בחשבון שינויים גדולים בבית כמו תיקונים בצבע או בקירות וצבע חדש (כולל עיצובים מיוחדים כמו שליכט צבעוני) שינויים במבנה הבית, שבירת קירות וגם עבודות גבס במקרה הצורך, החלפת כל הצנרת והתשתיות של הבית, החלפת ריצוף, עבודות חשמל על פי הצורך בדירה, ועוד. מדובר בצעדים הגדולים יותר שדורשים עבודה של אנשי מקצוע מוסמכים, ואלו יהיו ההוצאות המשמעותיות ביותר במסגרת השיפוץ, חוץ מהחלפת הריהוט. לאחר שכל השלבים יהיו בתוכניות ויתאימו לתקציב, השאירו סכום מסוים לעיצוב הבית לאחר מכן, כולל ריהוט, פרטי נוי וכו’.

וודאו שכל הפעולות שתרצו לבצע במהלך השיפוץ מציאותיות ותואמות לתקרת התקציב שלכם. אם לא, בצעו שינויים והגדירו סדר עדיפויות לשימוש חכם בתקציב הנתון.

חשוב להשאיר סעיף אקסטרה, לשינויים או החלטות של הרגע האחרון ולהקציב לו סכום מסוים מהתקציב. לעולם לא תדעו איזה בלת”ם יצוץ במהלך השיפוץ, ולא כדאי להישאר בלי כסף כדי לטפל בו.

אם כל זה לא שכנע אתכם, זכרו כי תכנון השיפוץ והתקציב ימנע מכם מלקבל החלטות רגעיות שיכולות לגרום לכך שלא תצליחו לסיים אותו. רק ניהול חכם של השיפוץ והתקציב לפני ותוך כדי יעזור לכם לשלוט במצב ולסיים את השיפוץ בהצלחה.

 

דגשים בשיפוץ דירה ישנה

 

תשתיות

התשתיות הן אחת הנקודות הרגישות ביותר בדירות ישנות. צנרת המים, החשמל והגז זקוקים כמעט תמיד לחידוש ושיפוץ, והם חלק בלתי נפרד מהעלאת איכות המחייה בדירה. אל תוותרו עליהם, גם אם מדובר בהוצאת גדולה יחסית.

 

ריצוף

לא רבים יודעים, אבל לריצוף חלק משמעותי בעיצוב ובנראות הדירה, ויכול לעשות את ההבדל בין דירה ישנה לבין דירה מודרנית ואסתטית. אפשר לבחור מבין סוגים רבים של ריצוף או פרקטים, וחשוב ליצור מראה אחיד שמתכתב עם העיצוב הכללי של הדירה.

 

צבע וטיח

קירות עלולים להתקלף או להיסדק עם הזמן, וחשוב לטפל בזה. ככל שתקדימו לטפל בקירות המתקלפים או המתפוררים, כך תוכלו לצבוע ולחדש אותם ולתת לדירה חיים חדשים. אם מדובר בקירות עם עובש ורטיבות, חשוב לטפל בזה קודם.

 

ריהוט ומטבח

החלפת ריהוט ישן הוא חלק בלתי נפרד מהשיפוץ. החלפת הריהוט יכולה לכלול גם את החלפת המטבח כך שיתאם את המראה החדש של הדירה, וחשוב לקחת את זה בחשבון.

 

ההמלצות שלנו: לא לחסוך בכל מקום

נכון ששיפוץ עולה הרבה ותרצו לחסוך כסף פה ושם, וזה הגיוני ומובן. עם זאת, אנו ממליצים לא לחסוך בחומרי גלם איכותיים, כדי לוודא שהעבודה נעשית עם החומרים הטובים ביותר שיחזיקו לטווח ארוך. יש מקומות אחרים שבהם תוכלו לחסוך כמו פטור מארנונה במהלך השיפוץ או מיקוד השיפוץ בחדרים שיש בהם יותר שימוש, אבל לא בחומרי הגלם.

 

מי יבצע את המשימה?

אנשים רבים חושבים שאפשר לבצע את השיפוץ באופן עצמאי כדי לחסוך בכסף, אבל חשוב לדעת: בהרבה מקרים רק אנשי מקצוע המוסמכים בתחום יוכלו לבצע את העבודה שאותה אתם צריכים. חלק מהתיקונים אפילו מסוכנים למי שלא יודע את העבודה, כמו עבודות חשמל, כך שחשוב להשאיר אותה למומחים.

 

לסיכום

שיפוץ אולי נשמע מפחיד ומסובך, אך אם מקפידים על כל הדגשים ולא ממעיטים בערך של אף חלק בתהליך, ניתן יהיה לעבור אותו בצורה חלקה יותר ולקבל תוצאות מצוינות. אל תתפתו לחרוג מהתקציב, ובצעו את השלבים באופן סבלני ושקול בהתאם למצב בדירה. כבר סיימתם? הגיע הזמן לעצב את הבית, לבחור ריהוט ולהיכנס לדירה משודרגת ומאובזרת.

בן אדם צובע דירה

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר