שיפוץ אמבטיה – 8 טיפים לשיפוץ חדר אמבטיה

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

חדר האמבטיה הוא אחד החדרים החשובים ביותר בבית, ואחד מאלו המשרים אווירה אינטימית ומרגיעה ביותר. אל חדר האמבטיה מגיעים לכל אורך היום, ובו נרגעים, מתרעננים, מתארגנים שוטפים מעלינו את היום שעבר ומתכוננים ליום חדש. בשביל אווירה רגועה כזו, חדר האמבטיה צריך להיות נעים ומאובזר, ובמקרים מסוימים יש צורך בשיפוץ כדי להפוך אותו לכזה. קחו בחשבון שמעבר לשאיפה להשיג תוצאה אסתטית, חכמה ומעוצבת, גם מדובר בעבודה מורכבת, במיוחד אם עומדים לשפץ תשתיות או להתקין קרמיקה. הנה מספר נקודות שחשוב להתמקד בהן כשמשפצים את חדר האמבטיה.

 

התקנה של מחמם מגבות

אחת התוספות הכי מפנקות שאפשר להוסיף לחדר האמבטיה היא מחמם מגבות. מדובר במתקן אסתטי שלא תופס הרבה מקום ושמצביע על תכנון מוקפד. מחמם מגבות מאפשר לסיים את המקלחת באופן הכי נעים שיכול להיות – עם מגבת חמה ועוטפת. כדי להיערך כראוי, יש לתכנן מראש את המיקום האידאלי, ולוודא שהמתקין מנוסה בתחום ויודע כיצד לבצע את העבודה. לרוב יש צורך בהוספת נקודת חשמל. כמו כן, יש לוודא שהמסילה המחוממת הנמוכה ביותר ממוקמת לפחות כ-60 ס”מ מעל הרצפה (לטובת הבטיחות של ילדים קטנים) ושהחיבור לקיר נעשה בצורה נקייה ומינימליסטית.

 

תעלות נסתרות – יתרון עיצובי ומרשים

בחדר האמבטיה – פחות הוא לגמרי יותר. כיום ניתן למצוא תעלות נסתרות, כך שהניקוז מתאחד עם הקרמיקה ולא קוטע את הרצף הוויזואלי. מכאן שגם אם לא רואים ממש כיצד, המים מתנקזים ביעילות – מדובר באפקט מרשים במיוחד. פה חשוב להקפיד על חישוב מדויק של זוויות ויש לוודא שהחיתוך נקי וההתקנה מקצועית, אחרת האפקט הרצוי (מבחינה עיצובית ופרקטית) פשוט לא יקרה.

 

מקפידים על איטום מקצועי

בחדר אמבטיה יש לבצע איטום כדי להימנע מנזילות של מים. פה חשוב ביותר לבצע עבודה טובה כדי להימנע מנזקים ומהצטברות של לכלוך ועובש. כמו כן, אין זה רק מספיק לאטום את הרצפה, אלא גם מומלץ לאטום את הקיר התחתון, בערך עד לגובה של 30 ס”מ. באופן שכזה, גם אם יהיה פיצוץ בצנרת, המים לא יחדרו לדירה מלמטה. איש מקצוע יידע לבצע את הפעולות האלו על הצד הטוב ביותר, כך שחשוב לבחור במקצוען.

 

משלבים מראה אחידה

כל חדר אמבטיה צריך מראה, אבל יש כמה סוגים של מראות שאפשר לבחור מהן, ואחד מהם הוא מראה אחידה. את המראה האחיד ניתן להשיג באמצעות הכנת מקום ייעודי בקיר, כך שהמראה שתותקן תיראה כאילו היא חלק מהקיר ותיצור מראה הרמוני ושלם. כחלק מהעבודה, חשוב להקפיד על איטום מתאים ועל הכנת האזור להתקנת המראה מראש כדי להתאים את המידות.

 

מקפידים על מקדם חיכוך R10 ומעלה

בחדר האמבטיה ישנה סכנת החלקה. לבעיה הזו יש פתרון, והוא בחירה נכונה בקרמיקה, עם מקדם חיכוך מתאים. לרמת חיכוך יש כמה דרגות, המסומנות באות R והדרגה האידאלית מסומנת כ- .R10קרמיקה שמציגה  R נמוך יותר מ-10, מדובר ברמת חספוס שאינה מספיק טובה עבור חדרים רטובים.

 

יש הבדל בין הקרמיקה של הקיר לקרמיקה של הרצפה

רבים מבקשים להתקין קרמיקה חדשה, ואכן מדובר באחת ההשקעות שמייצרות הבדל משמעותי. כדאי לבחור באריחים גדולים, כך שיש פחות מקום להצטברות עובש. כמו כן, ניתן לבחור בקרמיקה שמיועדת לרצפה עבור ריצוף הקירות, אך לא כדאי לבחור בריצוף קירות עבור הרצפה. קרמיקה שמיועדת לקיר אינה מספיק עמידה עבור התקנה על הרצפה (היא יחסית שבירה ולא תעמוד בעומס).

 

בוחרים ארונות אמבטיה

ארון אמבטיה צריך לדעת לעמוד בתנאי לחות, כך שיש חשיבות רבה לבחירת הארון. לצורך הדוגמה, עץ סנדוויץ’ אדום מצופה פורמייקה נחשב מתאים ואיכותי. מעבר לכך, מדובר בריהוט המרכזי בחדר, לכן כדאי לבחור בעיצוב אסתטי שיתאים לסגנון העיצוב הכללי. מבחינה פרקטית, יש לוודא שהארון מספיק גדול, שהחלוקה נכונה, שלדלתות יש מספיק מקום להיפתח וכמובן שחשוב לוודא שהמיקום והגובה אידאליים (הארון יכול לעמוד על הרצפה, להיות תלוי, לעמוד על רגליים וכדומה).

 

מונעים עובש

עובש לא רק מפריע ברמה הוויזואלית, אלא הוא גם יכול לסכן את הבריאות. לא מספיק לרסס חומר שמעלים את הכתמים, אלא יש לאתר את מוקד הבעיה ולאחר מכן לאטום כראוי. לא רוצים למהר לשבור קירות? היעזרו באינסטלטור שברשותו מצלמה תרמית. במקרים מסוימים ניתן לבצע התאמות בחדר האמבטיה נגד היווצרות של עובש, כמו צבע דוחה עובש.

 

כמה עולה לשפץ חדר אמבטיה סטנדרטי?

באופן כללי עלות כוללת של שיפוץ חדר אמבטיה סטנדרטי עולה בין 10,000-15,000 ש”ח. עם זאת, כמובן שאין לדעת בדיוק מה יהיה המחיר. תלוי מהי איכות הקרמיקה, מה מצב האינסטלציה, האם נדרשים תיקוני איטום ושפכטל, האם מבקשים לפרק את הריצוף הישן, אלו מוצרי אינסטלציה מעדיפים וכדומה. ההמלצה היא להחליט על סכום תקרה ולהתייעץ עם איש מקצוע על ביצוע העבודות בהתאם לתקציב.

 

סיכום

מעבר לשיקולי עיצוב, עלות, מקורות השראה ופרקטיקה, יש לקחת בחשבון ששיפוץ חדר האמבטיה צריך להתבצע ברמה מאוד גבוהה. אם לא נקפיד על כך, התוצאה לא רק תיראה רע ותדרוש תיקון, אלא היא גם עשויה להוביל לנזק משני, כלומר הרס של ריהוט ומוצרי אינסטלציה. כדי לצאת לדרך, הרעיון הוא להגדיר מה מפריע, במה מבקשים להתמקד, מהו התקציב ומהו החלום האידאלי, ואט אט להתחיל להבין איזה פרמטר הכרחי ומנגד על מה ניתן לוותר. על מה לא ניתן לוותר? על עבודה ברמה גבוהה. שיהיה בהצלחה!

שיפוץ חדר אמבטיה

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר