צביעת הבית – הטיפים המנצחים לצביעת הבית

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

שיפוץ דירה מקצועי הוא כזה המחייב את הידע והמקצועיות של אנשי מקצוע, אך כמובן שאם נרצה לבצע שינויים קלים יחסית כדי לשפר את מראה הדירה, יש פעולות מסוימות שנוכל לבצע בהחלט בעצמנו. אחד הדברים שאנשים בוחרים לעשות בעצמם הוא צביעה של הבית, ועל אף שבהרבה מצבים עדיף שבעל מקצוע יבצע עבורנו את העבודה, אפשר לעשות את זה גם בשיטת עשה זאת בעצמך. אם גם אתם מעוניינים לצבוע בקרוב את הדירה או הבית שלכם, קיבצנו עבורכם עשרה טיפים מנצחים שיבטיחו תוצאה טובה. מתי כן צריך לפנות לבעל מקצוע ולא להסתפק בביצוע עצמי?

 

בחירת הצבע

לפני הביצוע מתחילים בתכנון. הדבר הראשון שיש לבצע הוא כמובן בחירת הצבע עצמו, והתאמה שלו לסט הצבעים הכולל שמרכיב את עיצוב הבית. אם אתם מעוניינים בצבע כללי לבית, אז אתם מכוונים לגוונים שונים של לבן, אך שווה לשקול גם גוונים חמים יותר של שמנת שיעניקו תחושה קצת יותר ביתית אם זה מה שאתם מכוונים אליו. כשמדובר בצבעיים ייחודיים לחדרים ספציפיים או לכל הבית, תנו לדמיון לסחוף אתכם, אך חשוב גם שתכירו את משפחות הצבעים השונות ותדעו מה כל גוון מסמן (למשל ירוק המשדר טבע, ניקיון, צמיחה והתרעננות או כחול המשדר אינסוף, שמיים פתוחים ותחושת ביטחון). חשוב כמובן להתאים את הצבעים ולא להפריז, כדי להימנע מיצירת עומס חזותי וערבוב לא נכון של צבעים. אם אתם לא בטוחים מה לעשות, מומלץ לקבל הכוונה מקצועית ממעצב פנים או לחפש השראה לצבעים ברשתות חברתיות ובאינטרנט.

 

התאמת הצבע לקיר ולבית עצמו

בשלב בחירת הצבע יכול להיות שתחברו צבע אחד בלבד, אך ניתן גם לבחור בכמה צבעים וגוונים למקומות שונים בבית. התאמת צבעים לקירות היא אומנות של ממש וחשוב לדייק בנושא הזה. יש להתאים כל צבע לקיר בהתאם למיקום שלו, לקומפוזיציה ולתחושה הכללית שאנו רוצים שתהיה בחלל. מעבר לכך, חשוב גם להתאים את הצבע הכללי לאופי של הבית. בבית כפרי למשל יתאימו פחות גוונים מטאליים של כחול כהה ואפור, שיתאימו יותר לחללים אורבניים ובנייני דירות בעיצוב מודרני או תעשייתי.

 

הכנת הקיר

כדאי שמלאכת הצביעה תעשה כראוי ותספק לנו תוצאה אפקטיבית באמת, חשוב להכין את הקיר לצביעה מבעוד מועד. זה חשוב גם אם אתם מבצעים צביעה בלבד. איך עושים זאת? נייר שיוף בסיסי בהחלט עשוי להספיק, ואפשר להחליק איתו כל קיר כמעט ולהכין אותו לצביעה איכותית ואפקטיבית. אם יש חורים בקיר, אפשר למלא אותם בעצמכם עם קלסימו. חשוב לשים מספיק חומר, ולאחר הייבוש לשייף גם את שאריות הקלסימו הבולטות.

 

תיקונים חשובים לא פחות

אז דיברנו על התיקונים הבסיסיים של חורי מסמרים וקדיחה עם קלסימו, אך לעיתים יש צורך בתיקונים מעבר לקירות. גבס שנשבר, קיר עם חורים גדולים שנוצרו בטעות במהלך קדיחה, שינוי צורני של הקיר וכן הלאה. נכון, אפשר לוותר על הדברים הללו, במיוחד אם אנחנו מוגבלים בתקציב ובזמן, אך צריך לזכור שככה לא נוכל לחוות הליך שיפוץ דירה יעיל וטוב עד הסוף. בהחלט מומלץ לתקן כל קיר שזקוק לכך כדי לשמור על מראה יפה ואחיד וגם על הבטיחות.

 

הגנו על הרצפה והרהיטים

הגנה על הרצפה ועל הריהוט תמנע נזקים מיותרים במהלך תהליך הצביעה. אם אפשר להוציא ריהוט מהבית זה אידאלי, ואת הרהיטים הגדולים שלא ניתן להוציא מהבית חשוב לעטוף היטב בניילון מיוחד ולאחר מכן להעביר את הרהיטים למרכז החדר, רחוק מהקירות ככל האפשר. אם תעשו זאת כמו שצריך, תשמרו על הריהוט שלכם ותאריכו את חייו.

 

השקיעו במוט הארכה לרולר

כל צביעה תצריך מאתנו גם צביעה של החלקים העליונים של הקיר (שווה גם לצבוע את התקרה, על כך בהמשך). נכון שאפשר להשתמש בסולם או כיסא, אך זו פעולה שהיא גם מסוכנת וגם פחות יעילה מבחינת איכות הצביעה. הדרך הטובה והיעילה ביותר לצבוע במקומות גבוהים היא באמצעות מוט הארכה ייעודי לרולר. סביר להניח שזוהי לא הפעם האחרונה שבה אתם צובעים את הבית, לכן אנו ממליצים מראש להשקיע במוט הארכה איכותי לרולר שישרת אתכם עוד שנים ארוכות.

 

חסכו בהוצאות ורכשו פח צבע גדול

המשוואה היא פשוטה למדי: ככל שתרכשו כמות קטנה יותר של צבע, ככה המחיר פר הכמות יעלה. מומלץ לרכוש פח גדול יחסית, לכל הפחות כזה שהוא גדול יותר מכמות הצבע שבאמת תצטרכו. זוהי דרך נפלאה לחיסכון וצריך לזכור שאם תאטמו את הפח כמו שצריך, תוכלו להשתמש בצבע שנותר עוד שנים ארוכות קדימה בכל פעם שתרצו לצבוע חלק קטן או לעשות תיקוני צבע בבית.

 

צביעה בשתי שכבות

יכול להיות שאתם רוצים לחסוך בצבע, או שאולי כבר אין לכם זמן או כוח לשכבה נוספת – אך תאמינו לנו כשאנו אומרים שזה דבר חשוב מאד. השכבה הראשונית היא שכבה בסיסית ודקה שאחריה יישארו לא מעט קרחות בקיר. ללא שכבה נוספת, סביר להניח שמראה הקיר יחזור למצב הקודם תוך זמן די קצר. השכבה השנייה כבר סוגרת את הקיר ובסיומה יתקבל מראה נקי ואחיד שיחזיק לשנים ארוכות כל עוד תשמרו על הקירות.

 

לא רק הקירות – צבעו את התקרה

הרבה אנשים מוותרים על זה, בדרך כלל מפני שיש לרכוש סוג אחר של צבע. לא חייב לצבוע את התקרה בכל פעם שאתם רוצים לחדש את הדירה, אבל כן מומלץ להקפיד על כך מדי כמה שנים. הצבע בתקרה מתקלף גם הוא, וללא צביעה של התקרה יהיה קשה להשיג מראה חדש ונעים לדירה לאחר עבודת צבע.

 

השתמשו בצבעים על בסיס מים ולא על בסיס שמן

צבעים על בסיס מים הם כיום הצבעים הטובים והמומלצים ביותר לכל בית. אלו הם צבעים ידידותיים לסביבה, קלים ביותר לשימוש ומאפשרים ניקוי קל ומהיר של הקירות. הצבעים הללו הם בעלי איכות הצביעה של צבעי שמן, וללא הריח המובחן והלא נעים של צבעי השמן. צבעי מים הם לרוב גם ידידותיים יותר לסביבה. מרבית הצבעים שתמצאו היום הם צבעים כאלו, אך חשוב בכל זאת לוודא מה הסוג הצבע שבחרתם לפני הרכישה.

 

ואם בכל זאת אתם לא רוצים להתאמץ – תמיד אפשר להזמין איש מקצוע

אם יש לכם את הזמן, הידע והסבלנות לצבוע את הבית בעצמכם, אתם בהחלט יכולים לעשות זאת. עם זאת, איש מקצוע יוכל לעשות זאת עבורכם, ויחסוך מכם מאמץ, כאב ראש וגם טעויות שעשויות לעלות לכם בכסף ובזמן. חשוב גם לזכור שלעתים כדאי להיעזר באיש מקצוע כדי שהצבע ייצא יפה, אחיד ויחזיק לשנים רבות. באתר שיינר שיפוצים תוכלו למצוא מידע על כל סוגי השיפוצים שאתם מחפשים, לצד הצעות מחיר על צביעה של הבית כולו או של חדרים ספציפיים.

 

אצל שיינר שיפוצים, תקבלו ליווי מלא לכל התהליך – בחירת הצבעים, שיפוץ הקיר בעת הצורך, בחירת חומרים, וכמובן ביצוע עבודה מקצועית על הצד הטוב ביותר. הניסיון הרב והמחויבות שלנו לביצוע עבודה מושלמת יהפכו לתוצאה מרהיבה וצבעונית לעיצוב מושלם.

 

סיכום

ריענון הבית שלכם יכול לעשות טוב לעיצוב הבית, להתאים אותו לעיצוב המודרני או פשוט לאפשר לכם לשנות מדי פעם ולעשות טוב גם לנפש. אפשר לבצע את זה לבד, אבל אתם מוזמנים לפנות אלינו ולקבל את שירותו של איש מקצוע מוסמך שיבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.

צביעת הבית

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר