טעויות נפוצות בשיפוץ דירה בירושלים

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

תהליך השיפוץ בדירה, הוא תהליך שעשוי לקחת זמן ממושך, בייחוד אם מדובר בשיפוץ דירה כללי. רבים המעוניינים לשפץ את דירתם, אינם מתכננים את השיפוץ לעומק ולכן נתקלים בטעויות, שלעתים לא ניתן לתקנן או שהן גוררות שיפוצים נוספים. בכדי לצלוח את תהליך השיפוץ בדירתכם, אספנו לכם כמה טעויות נפוצות בשיפוץ דירה בירושלים:

סטייה ממסגרת התקציב

לפני שמתחילים לשפץ או לתכנן את השיפוץ, רצוי להגדיר תקציב כללי המיועד לכל הוצאות השיפוץ, כולל בעלי מקצוע משלימים. טעות נפוצה בקרב רבים בשיפוץ דירה בירושלים, היא תכנון משובש של תקציב השיפוץ, אומדן לקוי של היקף השיפוץ ואי ידיעת המחירים הממוצעים לכל עבודה שנדרשת. בכדי להימנע מטעות זו, תחילה תכננו את השיפוץ באופן יסודי (כל העבודות החיוניות וכל שלבי התהליך), לאחר מכן בררו את המחירים הממוצעים למכלול העבודות הדרושות לכם, לבסוף הוסיפו סכום כסף נוסף למסגרת עבור הוצאות בלתי צפויות וחשבו את הסכום שהתקבל. אם התקציב גבוה מידי עבורכם, נסו לחלק את השיפוץ לחלקים (במידה ומדובר בשיפוץ נקודתי) או לבחור רק בעבודות ההכרחיות לכם ביותר. דרך נוספת לחסוך בעלויות היא לשפץ רהיטים ישנים במקום לרכוש ריהוט חדש לדירה.

תכנון לקוי של זמני השיפוץ

תכננו היטב את זמני השיפוץ ושלבי התהליך, זאת בכדי שתוכלו להשתמש בשירותיהם של אנשי מקצוע משלימים ואף להזמין את הריהוט הנחוץ לכם, בייחוד ארונות מובנים שיש להתקין בטרם סיום השיפוצים בדירה. מעבר לזה, תכנון זמנים נכון יאפשר לכם לסנכרן בין כל אנשי המקצוע שעתידים לבצע עבודות בדירתכם. ישנו תהליך הגיוני לביצוע השיפוץ הכללי, למשל עבודות החשמל בין שלבי השיפוץ השונים ולא בתום השיפוצים. הקפידו על סדר בשלבי השיפוץ וזמני עבודותיהם של בעלי המקצוע השונים בכדי לצלוח את התהליך.

טעויות מסוג זה עשויות לגרום לתהליך השיפוץ לקחת זמן רב יותר ממה שבאמת נדרש, לכן מוטב לתכנן באופן יסודי את תהליך השיפוץ, לרבות לוח הזמנים והיעדים לכל שלב.

היעדר חוזה\הסכם עבודה

הימנעות מחתימה על חוזה אינה מועילה לכם כלל ואפילו ליהפך. החוזה יגן עליכם ויאפיין את לוח הזמנים שהוגדר עבור תהליך השיפוץ. החומרים בהם ישתמש קבלן השיפוצים יצוינו בהסכם לרבות כתב כמויות ואף הצעת המחיר תהא מצורפת לחוזה בו ייכתבו העלויות העתידיות לתהליך השיפוץ. אי חתימה על הסכם עבודה, עשויה לגרור בין היתר, להיעלמותו של קבלן השיפוצים בטרם הסתיים תהליך השיפוץ, חריגות גבוהות מתקציב השיפוץ ועוד.

לא להתחשב בנושא החשמל והאינסטלציה

אחד הדברים שחשוב מאוד לדאוג לגביהם במהלך שיפוצים בירושלים, הוא נושא החשמל והאינסטלציה. ישנן טעויות נפוצות בתחום זה כמו למשל אי תכנון של מיקום מתגי התאורה או גופי התאורה, מה שיוביל לאחר מכן למחסור בשקעים או במיקומים שאינם פונקציונליים עבורכם. כמו כן, שלב האינסטלציה והאיטום הוא מהותי ביותר, בייחוד בחללים רטובים. היעדר תשומת לב לנושא זה עשוי לגרור לפירוק העבודה בשל נזילות בקירות הבית או פיצוץ בצנרת. אל תחסכו או תתעלמו מנושא תשתיות האינסטלציה ומערכת החשמל, מאחר וזה עשוי לעלות לכם בשיפוץ נוסף ועלויות גבוהות.

ביצוע שיפוצים בזמנים לא נוחים

תהליך השיפוץ אורך פרק זמן מסוים ומלווה לעיתים בחוסר סדר המצוי בדירה, מה שעשוי לגרום לכך שבני הבית ילונו במקום אחר במהלך השיפוץ. כחלק מתכנון תהליך השיפוץ, התחשבו בזמני השיפוץ ובזמן בו יבוצע. ביצוע שיפוצים במהלך חודשי הקיץ אמנם נשמע כמו תהליך אידאלי, אך אם שוהים בבית ילדים שנמצאים בחופשה מבית הספר, הם עשויים להרגיש אי נוחות מפאת התהליך. לכן, כשאתם מתכננים את השיפוץ, תכננו את לוח הזמנים הייעודי וודאו שאין חופשות, חגים או מועדים שעלולים להפריע לתהליך או לגרום לאי נוחות בקרב בני הבית.

בכדי לצלוח את תהליך השיפוץ, רצוי להימנע מטעויות נפוצות, כדוגמת הטעויות שצוינו לעיל. תכון מוקדם ויסודי, הוא השלב הראשוני בתהליך, שכן, מדובר בשלב חשוב שיסייע לכם לתכנן את השיפוץ וליישם אותו באופן המיטבי.

טעויות נפוצות בשיפוץ דירה בירושלים

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר