טאצ’ אותנטי ואמירה אישית: כך עיצוב הבית ישקף את אופי הדיירים

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

קחו את אותה דירה בדיוק, העניקו אותה ל100 אנשים שונים ותקבלו 100 דירות שונות לגמרי, וזאת כי עיצוב אינו רק מענה פרקטי, עיצוב אינו מושפע רק מטרנדים עכשוויים, עיצוב אינו רק משחק במסגרת של “נכון ולא נכון”, עיצוב אינו נועד רק להרשים ועיצוב אינו נועד רק לייפות את המצב הקיים – אלא בראש ובראשונה עיצוב מיועד לרגש את בעליו ועל כן ישנה חשיבות מכרעת לבחירות ולתהליך שמניע את שלבי העשייה.

מה מגדיר עיצוב מוצלח?

עיצוב מוצלח הוא עיצוב שמצליח לגעת בנפש של האדם, ורק לאחר מכן עונה על צרכים פרקטיים, על חלוקה נכונה של חלל, על יצירת הרמוניה כללית ועל חיבור מושכל בין חומרים לתכונות ובין מרקמים לתחושות. אי לכך גם אם משיגים קבלן מפתח מקצועי שעובד בצמוד למעצב פנים בעל המלצות, וגם אם מחליטים להשיג את היעד העיצובי באמצעות עבודות גבס ומגוון שיפוצים יותר מינוריים, הרי שגם אז לא מובטחת תוצאה רצויה, וזאת כי השלב הראשון הוא להבין מה הלקוח בדיוק רוצה – להבין מה מניע את הלקוח, למה הוא זקוק, מהם התחביבים שלו, ממה הוא מתרשם, מה מרגש אותו, באלו עבודות עיצוב הוא מקנא, מהי תכונת האופי המוצהרת  שמאפיינת אותו (ומהי תכונת האופי הסמויה שמאפיינת אותו) וכדומה, וזאת כי לפני ואחרי הכול עיצוב נכון נושא את די אן איי של בעליו, ועל כן הסוד טמון בשיחת עומק שנערכת בין המעצב ללקוח.

בין בחירות לתכונות אופי

ניתן ללמוד לא מעט על אופיו של אדם רק מהעיצוב הכללי ששורר בביתו, כאשר הדוגמה הקלאסית ביותר היא בחירה בקווי עיצוב מודרניים, או לחלופין בקווי עיצוב כפריים, אך קיימים מנעד רבדים נוספים שמשפיעים בצורה ישירה על התחושה שמקבלים. כך למשל בחירה בחללים גדולים ופתוחים מלמדת על פשטות ופתיחות, בחירה בנישות קיר בנויות מלמדת על פרקטיות, בחירה בצבעים עזים מלמדת על תעוזה, בחירה בריהוט לבן מעידה על ריחוק, בחירה בחומריות תעשייתית משדרת אורבניות, בחירה בחומרים כמה שיותר טבעיים משדרת חמימות מקרבת, ייעוד נישה למשפחה (ללא טלוויזיה) מעידה על אדם משפחתי, הצבת ספרייה גדולה בחזית הסלון מעידה על אדם אינטלקטואלי, ייעוד מקום בסלון עבור המשחקים של הילדים מעידה על פרקטיות וכדומה.

התחשבות בשינויים עתידיים

גם אם עתה סיימתם הליך ארוך של שיפוץ מטבח, כזה שהיה מלווה בשילוב של מעצב פנים, עדיין אין למהר להתלהב מהתוצאה, במיוחד אם היא אינה מצליחה להביע חלק מהנשמה שלכם, אינה מעניקה מענה עבור כל בני המשפחה ואף מתעלמת משינויים עתידיים, ועל כן מראש רצוי להתחשב במגוון משתנים ותחושות, ולו באמצעות מעשים קטנים. כך למשל ניתן לבחור צבע נועז רק עבור חלק מהחזיתות, לשחק עם צמחייה ותוספת של פריטי נוי, לוודא שחלוקת המגירות מתאימה למנהגים אישיים, לשלב קרמיקה או פרקטים מיוחדים וכדומה, משמע בכדי שהתוצאה תהיה חכמה, מרהיבה, פרקטית ובראש ובראשונה נכונה במיוחד עבורכם, חשוב שתבחנו התנהלות אישית (נוכחית ועתידית) וחשוב שתצליחו להשאיר חותם.

על ספת המעצב

לבסוף נחדד שאין הכרח לתלות על הקיר תמונה מוזרה, או לבחור בעיצוב אוונגרדי רק בכדי להביע עמדה עיצובית, אך נגיעה אותנטית שנובעת מהדי אן איי הייחודי לכם כן מוסיפה רבות, ופה מעצב פנים מקצועי לא יציע מספר חלופות, אלא בדומה לפסיכולוג יסייע להבין מה מבקשים להביע. באופן שכזה אט אט התשובה מתבהרת והעיצוב מסנכרן נשימה עם צרכים ושאיפות. מה עוד? כאשר תשתפו נכונה פעולה, תגלו שהתהליך אינו רק מאוד חשוב (ובסופו של יום מאוד מרשים), אלא גם מאוד מהנה.

עיצוב הבית ושיפוץ הדירה

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר