המדריך המלא לשיפוצים בירושלים

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מה צריך בשביל לשפץ דירה? יותר ויותר אנשים מוצאים את עצמם שואלים את השאלה הזו, לאחר שמתקבלת ההחלטה לשפץ את הדירה בה הם מתגוררים. לא תמיד ברור האם כדאי לפנות לקבלן שיפוצים, או ישירות לבעלי המקצוע ואילו שיפוצים נחוצים בדירתנו ואיזה פחות. הכנו לכם את המדריך המלא לשיפוצים בירושלים.

לפני שמתחילים לשפץ

החלטתם לשפץ את הבית ולהקנות לו מראה עיצובי חדש כמו גם להפוך אותו לפונקציונלי יותר עבורכם. תחילה, חשבו היטב על האזורים שתרצו לשפץ בביתכם, על סוגי השיפוץ שתרצו ליישם ואת הפרקטיות של השיפוץ מבחינת השגרה היומיומית. לעיתים דיירים ישפצו את ביתם בשל הרחבת המשפחה, לכן ירצו להפוך את חללי הבית לפונקציונליים יותר עבורם. סיבה נוספת לשיפוץ דירה בירושלים היא לחדש את המערכות השונות, לרבות תשתיות האינסטלציה והחשמל. מאחר וחידוש התשתיות מצריך עבודה יסודית הכוללת פירוק מרצפות, רבים יעדיפו להגשים את חלומם לדירה האידאלית ולבצע שיפוץ בהתאם לטעמם. מלבד זאת, שיפוצים בירושלים יכולים להיעשות בשל מעבר לדירה חדשה או בכדי להשכיר דירה קיימת, לחדש אותה ולהעלות את שוויה.

נסו לשוטט ברחבי הרשת בכדי לקבל השראה מעיצובי דירות שנעשו בעבר. שמרו את העיצובים האהובים עליכם וכתבו את כל הרעיונות שעולים לכם בראש במחברת מסודרת. כך תוכלו להיות ממוקדים בבקשות שתבקשו מבעלי המקצוע שיעמדו לשירותכם בתהליך השיפוץ.

מלבד זאת, חשוב שתגדירו תקציב ריאלי עבור השיפוצים בהם אתם מעוניינים, זאת בכדי שתוכלו להיצמד למסגרת שהקצבתם, ולהימנע מחריגות והוצאות מפתיעות. עדיף לאפשר לעצמכם מסגרת מעט רחבה ממה שתכננתם, היא תשמש אתכם עבור הוצאות בלתי צפויות בתהליך השיפוץ. כדאי לברר מראש מחירים הנוגעים לשיפוצים הרלוונטיים, זאת בכדי שתוכלו להגדיר תקציב ריאלי שאכן תואם את מחירי השיפוצים הממוצעים. כמו כן, קחו בחשבון שאולי תצטרכו לשכור את שירותיהם של מעצבי פנים, אדריכלים, חברת ניקיון, נגרים וכו’ – לכן הכניסו את ההוצאות הנ”ל למסגרת התקציב. היה וגיליתם שהתקציב עבור השיפוץ גבוה מידי, תוכלו לנסות להוזיל אותו על ידי שיפוץ רהיטים קיימים במקום לרכוש ריהוט חדש, שיפוץ אזורים דחופים בלבד או לחילופין תוכלו לבצע את השיפוץ בכמה מועדים ולפרוס את התקציב על פני תקופה מסוימת. בקביעת מועדי השיפוצים, התחשבו בדיירים ובזמנים בהם הם נמצאים (או לא נמצאים) בבית.

חשוב לתכנן את תהליך השיפוץ היטב ולהבין אילו בעלי מקצוע נוספים יספקו עבורכם את שירותיהם, בין אם מדובר בעבודת נגרות או במעצב פנים. יתרה מזאת, ייתכן ותצטרכו לעבוד מול בעלי מקצוע להתקנת מערכות למיזוג אוויר או עבור מערכת החשמל. חלק מהספקים יעבדו עמכם בטרם השיפוץ וחלקם עם תום השיפוץ – תכננו זאת היטב בכדי שתוכלו לצלוח את השיפוץ על כל שלביו.

בתום התהליכים הללו, תוכלו לתכנן את השיפוץ הרצוי, תוך שימת דגש לצרכי הדיירים בבית. רצוי להתייעץ עם בעל מקצוע בתהליך התכנון מאחר והוא יוכל לתכנן עבורכם את השיפוץ מניסיונו העשיר. לאחר התכנון תוכלו להכין כתב כמויות, זהו מסמך שמאגד את כל שלבי השיפוץ, חומרי הבנייה, תהליכי השיפוץ וכו’. כעת, תוכלו להתפנות לקבלת הצעת מחיר מסודרת בעבור השיפוץ בביתכם. שימו לב שהצעת המחיר צריכה להכיל את שלבי העבודה, לוח זמנים עתידי, חומרי הבנייה בהם הקבלן ישתמש, תשלומים בעבור העבודות (כולל פריסת תשלום) וכמובן, תוקף הצעת המחיר.

במידה והשיפוץ שתבצעו עתיד להיות גם שיפוץ חיצוני (או ישפיע על הנראות החיצונית של הבית), יש לוודא את הימצאותם של היתרי הבנייה. בתום התהליך, חתמו על חוזה עם הקבלן המפרט את העבודות שיבוצעו, לרבות לוח הזמנים ופריסת התשלומים שסגרתם ביניכם. אגב, אל תשכחו להכניס לחוזה את נושא הביטוח, ובייחוד ביטוח הדירה לתקופת השיפוץ, למקרה שייגרם נזק מסוים.

למה חשוב לשים לב?

כשאתם חותמים על החוזה ובו מצוין כתב הכמויות, שימו לב שכל החומרים בו משתמש הקבלן (הקרויים גם חומרים שחורים), כלולים במחיר. כלומר, מדובר בחומרי האיטום, בגבס, מלט וכו’. כמו כן, הקפידו לבקש שימוש בחומרים בעלי תו תקן המיושמים לפי הוראות היצרן.

בטרם השיפוץ ניתן לרכוש את הכלים הסניטריים עבור הדירה, גופי התאורה השונים שיהוו מקור אור ואלמנט עיצובי במקביל, והריהוט החדש שילביש את ביתכם.

מתחילים לשפץ!

שיפוץ דירה כללי יכלול שלבים שונים משיפוץ דירה נקודתי. השיפוץ הכללי יחל בהריסת החלל ופירוק כל האלמנטים שבו (דלתות, ארונות, חלונות, קירות וכו’). עם תום ביצוע ההריסות, מגיע שלב עבודות החשמל הנעשות על ידי חשמלאי מוסמך. במקביל לעבודות החשמל, מתבצעות גם עבודות האינסטלציה. אלה כוללות את החלפת הצנרת, התקנתה ובדיקת לחץ המים (לוודא שאין נזילות ושהמערכת הותקנה בהצלחה). לצד העבודות הללו, מתקיימת גם בניית קירות פנים הבית. את הקירות ניתן לבנות באמצעות גבס או קיר בלוקים, שכן צורת הבנייה והחומרים המשמשים לבניית הקירות, אינם זהים כלל. הגבס אמנם הנו חומר קל וגמיש לעבודה, אך פחות יתאים לעבודות בחלל האמבטיה (למרות שקיימים סוגי גבס שונים).אגב, את החללים הרטובים בבית, לרבות חדר האמבטיה, אוטמים היטב, לא לפני שמוודאים שכל הסדקים בבטון תוקנו כראוי.

מלבד זאת, החלפת הריצוף מתבצעת אף היא במהלך שיפוץ הדירה תוך שמירה על מרווחים אידאליים בין האריחים השונים ומילויים ברובה. ניתן לבחור את הריצוף האידאלי עבורכם מתוך מגוון סוגי אריחים שונים כמו גרניט פורצלן, טרצו, שיש, קרמיקה ועוד. הנטייה הרווחת בקרב רבים, היא הבחירה בגרניט פורצלן, זאת מאחר וסוג ריצוף זה מאופיין בעמידות גבוהה תוך מחיר אטרקטיבי והוגן.

אם אתם מעוניינים בתאורה סמויה, עיצובי גבס שונים וכו’ – וודאו שאתם מעדכנים על כך את קבלן השיפוץ מבעוד מועד, שכן, עבודות אלו מתבצעות במהלך השיפוץ עצמו.

עם תום העבודות שצוינו לעיל, ניתן להתקין את המטבח החדש ולחתום את השלבים הללו עם עבודות צבע איכותיות. שימו לב שיש למרוח לפני הנחת הצבע, פריימר, ורק לאחר מכן לצבוע את קירות הבית. אם שכרתם את שירותיהם של נגרים, מעצבי פנים או אנשי מקצוע נוספים – זה בדיוק הרגע שבו עבודתם מתחילה. מעבר לזה, ניתן לבקש מאדריכל או מעצב (במידה ושכרתם את שירותיו), לפקח על השיפוץ הנעשה בביתכם ולהגיע אחת לכמה ימים לצפות בהתקדמות השיפוץ ולוודא שהעבודות מתבצעות כראוי.

עם תום השיפוץ

השיפוץ המיוחל הסתיים ובעלי המקצוע השונים יכולים להתפנות בכדי לבצע את יתר העבודות בבית כדוגמת עיצוב הפנים. מאחר ועבודותיהם של בעלי המקצוע השונים, כמו התקנת חלונות, יידרשו עבודה נוספת מצד קבלן השיפוצים, חשוב שתסכמו עם הקבלן להגיע עם תום העבודות הללו בכדי לסגור את כל הפינות שנותרו פתוחות. עברו על כל השיפוץ שנעשה בבית, וודאו שאתם מרוצים מהעבודה, כך שאם לא – תוכלו לשוחח עם הקבלן ולבקש תיקונים נקודתיים. כדאי לבדוק שהמרצפות שהותקנו אינן שבורות ושהן ישרות, כמו כן, בדקו שהגימור נראה כפי שרציתם, שהצבע אינו מתקלף ושהקיר לא נפגע מהעבודות.

רצוי להזמין חברת ניקיון שתסייע לכם להבריק את הבית לאחר השיפוץ שעבר, שכן מדובר בניקיון יסודי ואינטנסיבי הכולל ניקיון אלמנטים רבים בבית. לאחר הניקיון, ניתן להתחיל בשיבוץ הרהיטים והאלמנטים העיצוביים שבחרתם בכדי להקנות לביתכם את המראה הרצוי והאולטימטיבי ביותר.

 

שיפוץ דירה בירושלים ובאופן כללי הוא תהליך רב היקף העשוי להימשך תקופת זמן מסוימת. חשוב להיערך בהתאם לקראת השיפוץ החל בביתכם, בין אם מדובר בשיפוץ כללי או בין אם מדובר בשיפוץ נקודתי. תכננו את תהליך השיפוץ ביסודיות, תוך שימת לב לכל הפרטים הרלוונטיים – כך תוכלו לצלוח את התהליך ולהפוך את ביתכם לבית החלומות עליו תמיד חלמתם.

המדריך המלא לשיפוצים בירושלים

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר