בניית בית פרטי

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

בנייה של בית פרטי היא משימה מרגשת ומאתגרת כאחד. לצד העובדה שמדהים להגיע לרגע הזה גם קיימים אינספור תחומי אחריות, משימות, טפסים, החלטות ונושאי תפקיד שמצריכים תיאומים, כך שבהחלט ניתן לחוש מאוימים, ועל כן ננסה לעשות עבורכם מעט סדר. מהיכן מתחילים? ראשית נציין שיש להפריד בין שלב התכנון לשלב הביצוע, כאשר אחד משפיע על השני באופן ישיר.

שלב התכנון הביצוע ואנשי מקצוע משלימים

שלב התכנון צריך להיות מדויק ואיכותי לא פחות מעבודות הגמר, וזאת כי חוסר תשומת לב קטנה עשויה להעיב על סך התוצאה. מכאן שבשלב זה הכרחי להיעזר במגוון יועצים – קרי מהנדס, אדריכל, מודד, מהנדס אינסטלציה מעצב פנים וכדומה, ובמקביל יש לפעול מול הרשויות בכדי להשיג היתר. ברגע שהשלב הראשון מושלם, מגיע השלב השני, בו גם כן הכרחי לחבור לאנשי מקצוע, הפעם לקבלן עבודות עפר, קבלן מפתח, קבלן שלד, קבלן איטום, קבלן שיפוצים, מתקין מערכות מיזוג, מומחה בתחום עבודות אינסטלציה, מומחה בתחום עבודות גבס ועוד. גם בשלב זה אין פטור מתחום הטפסים, כאשר הפעם נדרשים להשיג טפסים שמאשרים אכלוס.

בונים ב9 שלבים

 

בניית תקציב

אם ניקח צעד אחורה, נציין שראשית יש להבין עם איזה הון ניגשים לפרויקט, וזאת כי ההון העצמי משפיע על אופי, מיקום וגודל הבית וכמובן שגם על גובה המשכנתא שזוכים לקחת. פה נחדד שמוטב להכניס למשוואה את ערך הקרקע (לרוב כ70% מערך הנכס), מיסים והיטלים. בנקודה זו רצוי לעצור ולעשות חושבים עד כמה מוכנים להתחייב למשכנתא חונקת ומה ניתן לעשות כדי להימנע מכך.

 

בקטגוריה זו חשוב לקחת בחשבון מגוון הוצאות שהן חלק מהתמונה הגדולה, אחרת נכנסים למצוקה כלכלית. מכאן שראוי להתחשב בנתונים הבאים: הקמת מטבח, ריהוט, מיזוג, תשלומים למקרקעי ישראל, היטלי פיתוח מטעם הרשות המקומית (תשלומים שנוגעים לביוב, מים, כבישים ותיעול), תשלום למכון התקנים, אגרת היתר (כ35 ש”ח למ”ר), צילומי תוכניות ועוד. מה קורה אם על השטח מצוי בניין קיים? יש לקזז את ההיטלים שכבר שולמו.

משכנתא

משכנתא לבניית בית גם יכולה לכסות את עלות הקרקע. במקרה זה מקבלים את הכסף בהתאם לקצב התקדמות הבנייה, כאשר בכול שלב נדרשים להעמיד ביטחונות חדשים ולהוכיח התקדמות.

איתור אנשי מקצוע מתאימים

כפי שציינו עוד בהתחלה, לכל אורך התהליך נדרשים למצוא אנשי מקצוע ייעודיים, וזאת לצד בחינה מעמיקה של רזומה, ניסיון ואמינות.

מתכננים ומשיגים היתרים

לאחר שמאתרים אדריכל ומהנדס, בונים ביחד עמם את תוכניות הבנייה. את התוכנית הסופית מגישים ובאמצעותה משיגים היתר בנייה. ראוי לחדד שבהתאם לתוכניות קבלני הביצוע יעבדו, ועל כן אין מקום לטעויות.

חבירה לקבלן שלד

לאחר שמושג היתר, מתחילים לאתר קבלן שלד, לצקת את היסודות ולבנות את השלד.

חבירה לקבלן גמר

פה מתחיל השלב השני בבנייה, בו בשעה טובה מתחילים לבצע עבודות גמר. היו ערוכים לכך ששלב זה לוקח הרבה זמן, וזאת כי בין היתר הוא כולל עבודה על תשתיות והוא כולל שלל נישות, קרי ריצוף, צבע, טיח וכדומה.

עיצוב פנים

בשלב זה מכניסים בחזרה לתמונה את מעצב הפנים שכבר התחלתם לעבוד מולו עוד בשלב התכנון, כאשר עתה ניתן להתחיל להעלות רזולוציה ולקבל מגוון החלטות שנוגעות לתאורה, ריהוט, ייעוד נישות, חלוקת חלל, צבעים, סגנון, פרקטיות וכדומה, ואף מגיעים לאחד מהשלבים היותר מהנים – רכישת ריהוט ואלמנטים משלימים.

השגת טופס 4

רגע לפני שזוכים לחבר את הבית לתשתיות ולחשמל, נדרשים להשיג טופס 4. טופס זה מושג רק לאחר שהבית עומד בשלל בדיקות שמוכיחות שהוא תואם את תוכניות הבנייה ואת התוכניות של הרשות המקומית, ורק לאחר שהוא נמצא כבטוח עבור מגורים.

שירותי הובלה

לאחר שיש טופס 4 מוטב לעבור מחשמל זמני לחשמל רגיל וזהו הרגע לערוך בירור אחרון – למצוא חברת הובלה שעונה על סך הצרכים. מה עתה? אתם מוזמנים להתחיל לפרוק ארגזים בביתכם החדש – תתחדשו!

אתם וצבא של מומחים

לבנות בית אולי נשמע מפחיד, ועל כן רצוי לפרק את המשימה לשלבים ולהבין איזה בעל מקצוע אחראי על כל נישה ונישה, ובכדי לעשות מעט סדר, נציין שאתם עתידיים לעבוד מול נותני השירות הבאים: אדריכל מבנה (בין היתר אחראי על יישום התוכנית), מהנדס בניין (אחראי על הכנת תוכניות העבודה), יועץ קרקע, מהנדס אינסטלציה (בעיקר עבור מבנים מורכבים), מעצב פנים, מנהל עבודה (מפקח על סך התהליך ואחראי על אכיפת תקני הבטיחות) ואם אין קבלן מרכז, אז גם צריך קבלן איטום, קבלן מיזוג, חשמלאי, צבעי, רצף, גגן וכדומה.

בחירת קבלן

דיברנו לא מעט עד כמה קבלן מהווה חלק משמעותי, ועל כן נחדד שחשוב לבחור אותו בקפידה ופה נעצור לציין כיצד, כאשר ראשית רצוי להבין האם מבקשים לעבוד מול קבלן שמרכז תחתיו את סך העבודות, או שמא מעדיפים להעסיק באופן עצמאי קבלני משנה ואנשי מקצוע משלימים. מה עדיף? ובכן כשבוחרים בקבלן מרכזי מתנהלים רק מולו וכיוון שהוא מבקש לשמור על הרזומה, הוא מקפיד לקחת קבלני משנה איכותיים ולפקח באופן קרוב על טיב העבודה. עם זאת, היו ערוכים לכך שאופציה זו יותר יקרה, ולו כי הקבלן מעניק שירותי ריכוז וניהול. מבחינת הכדאיות של האפשרות השנייה, נציין שהיא מצריכה תשומת לב מלאה, התעסקות רבה ולרוב מורגשת פגיעה בלוחות הזמנים. מצד שני היתרון הנו כספי, ולו בשל היכולת לנהל משא ומתן מול כל נותן שירות.

יוצאים לדרך!

עתה לאחר שעשינו מעט סדר, אתם יותר מוכנים לקראת פרויקט משמעותי שכזה. אתם יודעים מה לדרוש, למה לצפות וכיצד להתנהל. כמו כן, תמיד תהיו מוכנים להוצאות לא צפויות ולעיכובים בלוחות הזמנים. היו סבלניים ותשמרו על פרופורציות. תתחדשו!

אנשי מקצוע לבניית בית פרטי

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר