בטון מוחלק: פתרון הריצוף שכבש את המדינה

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

אחד הטרנדים החזקים בתחום עיצוב החוץ והפנים הוא בטון מוחלק – בטון במראה בסיסי וגולמי, שמעניק מראה מודרני וחדשני לבית. מראה הבטון ללא הריצוף הוא מראה ייחודי שנותן טאץ’ עיצובי מיוחד לכל חלל, ויש לו מגוון יתרונות שיכולים לעמוד לטובת הלקוח. הגיע הזמן להכיר את הבטון המוחלק וכל המידע שצריך לדעת עליו.

מה זה בטון מוחלק?

בטון מוחלק הוא בעצם משטח בטון אחד ורציף, שמחליף ריצוף או אריחים. מראה הבטון נראה לעין, על הצבע האפור והמרקם שלו, ונותן מראה בסגנון תעשייתי לחלל בו הוא נמצא. פעם הוא היה משמש רק לבניית מגרשי חנייה או מפעלים, אבל היום הוא טרנד חם בעיצוב הפנים והחוץ של הבתים הפרטיים ואפילו מתחמים בעלי עיצוב יוקרתי כמו משרדים או בתי מלון.

אילו שימושים יש לבטון מוחלק?

בתחום עיצוב הפנים, הבטון המוחלק משמש עבור שטח מסוים במבנה לצורך עיצוב וגיוון במראה החלל. בדרך כלל נבחר משטח או מספר משטחים שיעוצבו בסגנון של בטון מוחלק, שיעניקו מראה יוקרתי ומעוצב לאותו החלל. בתחום עיצוב החוץ, משתמשים בבטון גם לצורך עיצובי וגם משום שמדובר בחומר גלם חזק מאוד שיכול לעמוד גם בתנאים קשים. עיצוב באמצעות בטון מוחלק בעיצוב חוץ הוא פחות נפוץ, אבל עדיין קיים.

כמה יעלה לעשות בטון מוחלק?

בטון מוחלק נע בין 200 ל-400 שקלים למ”ר, ואף יותר בהתאם למצב השטח או החלל הנתון. בעיקר כאשר מדובר בשיפוץ דירה ולא בנייה מאפס, מהלך שדורש שינוי של מתווה קיים, ייתכן שהמחיר יהיה גבוה יותר. חשוב לדעת שבטון מוחלק אי אפשר לעשות על ריצוף קיים, ולכן יהיה צורך בשיפוץ מקיף במקום לצורך פינוי הריצוף והכנת השטח לבטון המוחלק.

יתרונות

היתרון הראשון והחשוב של הבטון המוחלק הוא הבחירה העיצובית המרשימה לחלל. אין פתרון ריצוף שדומה לזה, ולכן כל מי שיבחר בו מעניק לחלל מראה מודרני, עכשווי וטרנדי שלא מוצאים בכל מקום. יתרון זה יעמוד לטובת מי שמחפש עיצובים ייחודיים ולא רוצה להסתפק בריצוף רגיל.

היתרון השני הוא המחיר. לא מדובר בפתרון זול, אבל הוא זול יחסית לפתרונות ריצוף אחרים שהשוק מציע, כך שבתמונה הכוללת הוא יכול לחסוך כסף רב במסגרת פרויקט השיפוץ או הבנייה.

היתרון השלישי הוא חוזק החומר. מדובר בחומר חזק שיכול לעמוד בתנאים קשים, לא צובר כתמים או לכלוך ועמיד בפני שריטות או פגיעות אחרות. על כן מדובר בחומר עמיד במיוחד שישמור על צורתו ללא נזקים, שברים או בלאי מהיר.

חסרונות

לבטון המוחלק שני חסרונות עיקריים. הראשון הוא היעדר אפשרויות הבחירה. לבטון המוחלק אפשרות אחת למראה, או שאוהבים את זה איך שזה, או שלא. אין ווריאציות או אפשריות לשינויים, כך שמי שרוצה לשחק מעט עם המראה או המרקם לא יוכל לעשות את זה. ניתן לשחק מעט עם עוצמת הגוון האפור, למשל גוון אפור כהה או בהיר יותר, וניתן להוסיף צבעים נוספים אך זה ייקר משמעותית את הפרויקט.

החיסרון השני הוא הקושי לבצע שינויים במשטח קיים. כדי לתקן או לשנות משטח בטון מוחלק קיים, צריך להרוס אותו לגמרי, לפנות אותו, ולבנות חדש. מדובר בשיפוץ של ממש שעשוי לעלות כסף רב ולא מעט זמן, גם אם מעוניינים לבצע תיקון קטן בלבד.

 

תהליך העבודה

  • הכנת האזור המיועד: לפני תחילת עבודה, צריך לוודא שהאזור המיועד לביצוע הבטון המוחלק מוכן. אם מדובר בשיפוץ וכבר קיים ריצוף קיים, צריך להסיר אותו ולפנות אותו מהמקום.
  • הכנת יציקה והנחה: מדובר ביציקה ייחודית שאותה יכין איש מקצוע מוסמך. לאחר הנחת היציקה, יש להחליק אותה באמצעות מכשיר ייעודי.
  • המתנה לייבוש: יש להמתין מספר שעות עד לייבוש כמעט מלא של הבטון, בתוך בשעות בודדות בלבד. לאחר ייבוש כמעט מלא, ניתן לבצע בו שינויים אחרונים הנוגעים לעיצוב שלו במקרה הצורך (למשל: הטבעה מסוימת).
  • הנחת שכבת מגן: יש לכסות את הבטון בשכבת מגן, ידוע גם כ”סילר” בשפה המקצועית. הסילר מגן על הבטון מפני לחות ונוזלים, ויכול להעניק לו גימור סופי שיכול להיות מט או מבריק.

 

לסיכום

הבטון המוחלק הוא אופציה מהירה, זולה יחסית ומתגמלת בעיצוב ייחודי ולכן מהווה אפשרות נהדרת למי שרוצה לבנות בית או לשפץ. חשוב לדעת מה היתרונות והחסרונות של הבטון המוחלק, ולהכיר את האופי והמראה הסופי שצפוי לחומר הגלם הזה בסיום העבודה. אין ספק שמדובר בבחירה עיצובית שתהפוך את חלל הפנים למודרני ועוצר נשימה, ולכן אין פלא שגם המוסדות שזקוקים לעיצוב היוקרתי ביותר בוחרים בו.

בטון מוחלק

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר