עיצוב הבית: לכל צבע משמעות משלו

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מצד אחד ברור לכל שטעם אישי אינו ניתן לוויכוח אך מצד שני יש כמה אקסיומות שנוגעות לשפת הצבעים ועל כן גם אם אתם אנשים של ורוד וגם אם אתם אנשים של כחול, טוב לדעת שעיצוב הבית אינו מתייחס רק לחלוקה, לזרימה, לפתחים ולפונקציונאליות, אלא עיצוב של בית גם מבקש להביע תחושה ועמדה, ועל כן טוב להכיר את שפת הצבעים, כי אכן לכל צבע יש משמעות – כל צבע בא לספר סיפור, ואם רק תצמידו לו אלמנטים משלימים ומדויקים, הסיפור העיצובי יביע את המסר שאליו מכוונים.

אתגר צבעוני

רבים מהאנשים שזוכים לעצב את ביתם נוברים ברשת אחר טיפים לעיצוב הבית, אך בסופו של יום יוצאים מבולבלים, וזאת כי עיצוב של בית נוגע באינספור נישות ומציע אינספור אפשרויות, כך שאפילו מלאכת התאמת צבעים לקירות נתפשת כמאתגרת, ולו בעקבות העידן הנוכחי שבו אנשים כבר פחות בוחרים בצבע הלבן, אלא בוחרים בגוון מסוים מתוך מניפת צבעים שכוללת עשרות אפשרויות. אז כיצד נדע האם מבקשים גוון צהבהב, ורדרד או אפילו ירקרק? ובכן הדרך הטובה ביותר היא לראות תמונות השראה ואט אט להבין למה יותר מתחברים, כאשר בין היתר חשוב לקחת בחשבון את הצבעוניות של הפריטים המשלימים.

שחקן חיזוק

אם תיקחו קבלן שיפוצים, הוא יידע לומר היכן הכי נכון להרים קיר תמך וכיצד ניתן למנף אותו מבחינה פרקטית, ואם תיקחו מעצב פנים הוא יוכל להסביר כיצד אפשרי למנף את אותו קיר תמך מבחינה חזותית. מכאן שאם מרגישים אבודים, טוב לדעת שקיימים אנשי מקצוע שעשויים להנחות אל עבר התשובות הנכונות, ועל כן אם מראש מבקשים להיעזר בטיפ של מעצב פנים, נגלה שתמיד חשוב להתייחס לתמונה השלמה. כך למשל אם אוהבים פריטים צבעוניים רצוי לבחור בצבע יחסית שקט עבור הקיר, ואם מחפשים עניין, ניתן לצבוע כל טריטוריה בגוון אחר.

 היכרות ראשונית

  • ירוק – ירוק הינו צבע שמשדר טבע וניקיון, רעננות והתחדשות. מכאן שירוק הנו צבע מרגיע שמעניק אנרגיה ושמפזר תחושה נינוחה.
  • סגול – בעולם הרוחני הצבע הסגול מסמל מצב של מודעות מלאה ועל כן הוא מסמל חוכמה, אינטואיציה ואיזון. עם זאת, עבור אנשים מסוימים הצבע הסגול עשוי להיתפש כמדכא.
  • כתום – אחד מהצבעים היותר אופטימיים הנו הצבע הכתום. כתום מסמל יצירתיות, שמחת חיים ובריאות. הוא מייצר אנרגיה, מעורר מיניות ומאוד דומיננטי.
  • אדום – אחד מהצבעים היותר עזים הוא ללא ספק הצבע האדום. אדום מייצג תשוקה, מזג חם, חיוניות, יצריות ודומיננטיות, אך מצד שני הוא גם מסמל תוקפנות ותעוזה.
  • כחול – הכחול לוקח אותנו אל האין סוף, אל הרקיע שבשמיים ואל המים שלא רואים היכן הם מתחילים ונגמרים. הכחול משרה תחושת ביטחון, אמינות, צדק וצניעות. הכחול מעניק השראה ומשדר אווריריות ורעננות. מדובר בצבע מאוד חיובי ושמוביל לשביעות רצון.
  • צהוב – הצבע הצהוב מפיח חיים, מסמל חוכמה, מעלה את המורל, מייצג סובלנות ומביע אינטלקטואליות וטוב לב. עם זאת, הצהוב גם מייצג בוגדנות ועשוי לעורר חשדנות.
  • לבן – ללא ספק הצבע הלבן מעורר תחושת טוהר ושלווה, מפיח אנרגיות חיוניות ומהווה רקע נהדר לחגיגה. בנוסף, כיום הצבע הלבן מהווה רקע נהדר לעולם המודרני והוא בהחלט מתקשר עם קדושה.
  • אפור – הצבע האפור לוקח אותנו למקום של איפוק ומודרניות עדכנית. הוא צבע חזק אך גם כזה שיודע להביע רוך, שמרנות וניטרליות.
  • שחור – שחור מסמל עוצמה אלגנטית, מסתורין ורשמיות. הוא נוטה להביע ריקנות לצד אמירה ברורה, ובמינונים הנכונים בכוחו לייצר דרמה מרשימה.

על הסקאלה

עתה לאחר שברור מה הצבעים מביעים, נעצור לחדד שהכול תלוי במינונים, בגוונים, בשילובים ובפריטים המשלימים. בסופו של יום מה שחשוב באמת אלו התחושות שהצבעים גורמים לנו לחוש, וכאמור כיצד נראית התוצאה השלמה.

צבעים לבית

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר