טיפים לעיצוב חדרי ילדים

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

החדר של הילדים הוא החדר הפרטי שלהם, בו הם מארחים חברים, מכינים את שיעורי הבית, ובעצם מבלים בו את רוב שעות היום. לעיצוב יש חשיבות גדולה, גם לצורך מראה אסתטי ונעים וגם ליצירת אווירה ייחודית שתיתן לילדים הרגשת חמימות וביתיות. תוכלו לעצב חדר ילדים מהחלומות לגמרי בעצמכם, ולכן ריכזנו מספר טיפים שימושיים שיעזרו לכם להתחיל.

לא פחות חשוב מהעיצוב עצמו: שיתוף הילדים

לפני שאתם מתחילים בעיצוב חדר הילדים, כדאי לקחת בחשבון, קודם כל, את רצונותיהם של הילדים. מה הם היו רוצים? מה חשוב להם? האם יש משהו שחסר או מפריע להם? שתפו את הילדים בתהליך, וזכרו כי החדר מיועד להם, וצריך להתאים לצרכים ולהעדפות שלהם.

התאימו את החדר לאופי של הילדים

אם אתם לא בטוחים מהיכן להתחיל, חשבו על האופי של הילדים כנקודת המוצא. מהם תחומי העניין שלהם? האם יש צבעים שהם מעדיפים במיוחד? אילו אלמנטים תוכלו לשלב בחדר כדי להפוך אותו לאטרקטיבי יותר? כל אלו ישדרגו משמעותית את החדר ויתנו לכם כיוון כללי והשראה לעיצוב החדר, ועל כך נדבר בפסקה הבאה.

מצאו השראה

אם כבר יש לכם כיוון כללי, התחילו לחפש השראה ורעיונות נוספים לעיצוב. תמצאו רעיונות ברחבי האינטרנט ובמיוחד באתרים שעוסקים בתחום עיצוב הפנים, מגזינים אונליין, עמודים בנושא ברשתות החברתיות, ועוד רבים. ככל שתמצאו יותר רעיונות לעיצוב חדר הילדים, כך תוכלו לגוון ולהעשיר את החדר, תדעו לבחור בריהוט והאקססוריז המתאימים ולהפוך את החדר למיוחד באמת.

הגדירו את התקציב לעיצוב החדר

עיצוב חדר הילדים הוא תהליך שדורש השקעה כלכלית, בין אם מדובר ברכישת רהיטים, חומרי עבודה (צבע, אביזרים או קידוח) או שיפוץ של ממש. כדאי להגדיר מראש את טווח התקציב, ובהתאם לכך החליטו מה אתם רוכשים, האם תשקיעו בריהוט יוקרתי יותר או פחות, והאם תוכלו להשקיע מעט יותר באלמנטים עיצוביים כמו אקססוריז או פתרונות אחסון. הגדירו את תקרת התקציב ודעו איפה עוצרים, כדי להימנע מהוצאות שגדולות על התקציב שלכם.

צבעי החדר

הצבעים בחדר יתרמו ליצירת האווירה ויהיו חלק בלתי נפרד מהסגנון העיצובי. כדאי לבחור את הצבע בהתאם לסגנון העיצוב שבחרתם ובהתאם להעדפותיהם של הילדים. כשמתכננים את עיצוב חדר הילדים, לא חייב להתמקד בצבע אחד בלבד, ואפשר לתת מקום לדמיון ויצירתיות ללא גבולות.

רצפת החדר

גם הרצפה יכולה להיות אלמנט עיצובי לכל דבר ולכן כדאי לקחת אותה בחשבון. תוכלו להשקיע בריצוף ייחודי, פרקטים, או ריצוף פשוט יותר עם שטיח מעליו. לא משנה במה תבחרו, התאימו את הרצפה אל הקונספט העיצובי של החדר כדי ליצור קשר והמשכיות בינה לבין שאר האלמנטים בו.

תאורת החדר

התאורה בחדר היא אלמנט עיצובי לא פחות, מעבר לתפקידה הפונקציונלי. גוף התאורה עצמו, צבע האור והעוצמה שלו, בהתאם לאור הטבעי שקיים בחדר, יכולים להוסיף לעיצוב החדר באופן משמעותי. אם מיקום התאורה בחדר מתאים לכם, תוכלו לרכוש גוף תאורה ולהתאים את צבע האור שלו לפי סגנון העיצוב של החדר וההעדפות שלכם ושל הילדים. אם תרצו לשנות את מיקום גוף התאורה, כדאי להזמין איש מקצוע לצורך ביצוע של עבודות חשמל באופן מקצועי ובטיחותי.

תכנון החלל

לפני שרוכשים את הרהיטים, כדאי לתכנן מראש איך יראה חלל החדר. כך תדעו כמה בדיוק רהיטים לקנות בהתאם לגודל החלל ולרהיטים הדרושים לכם, האם צריך מדפים, האם יש מקום לרהיטים נוספים, מה גודל המיטה שתוכלו להכניס והאם אפשר להציב ריהוט נוסף או אלמנטים עיצוביים נוספים. כך גם תימנעו מרכישות מיותרות.

חשוב לזכור!

החדר חייב להיות בטיחותי לילדים, וזה לא פחות חשוב מהעיצוב עצמו. כאשר רוכשים את הרהיטים חשוב לקחת בחשבון את הגובה שלהם, האם יש להם פינות חדות ומסוכנות, האם הרהיט עצמו בטיחותי ויציב או זקוק להצמדה אל הקיר באמצעות קידוח. אם הילדים ייפצעו כתוצאה מתכנון לקוי של החדר, לא משנה כמה החדר יהיה מעוצב או מושקע. קחו זאת בחשבון בתכנון כל שלב בתהליך.

קניית הרהיטים

  • חשוב לקחת בחשבון את גילם של הילדים, מינם, כמות הילדים שיגורו בחדר ולהתאים את כמות הרהיטים בהתאם (למשל, אם שני ילדים חולקים את החדר, אולי כדאי להשקיע במיטת קומותיים כדי לחסוך מקום).
  • התאמת הריהוט לגודל החדר – אל תעמיסו יותר מדי רהיטים בחדר קטן. השקיעו בריהוט שנחוץ באמת.
  • השקיעו ברהיטים איכותיים שיחזיקו לאורך זמן ויהיו חזקים, יציבים ובטיחותיים עבור ילדים.
  • אל תשכחו מאחסון – לילדים יש חפצים וציוד בחדר, וצריך מקום לאחסן אותם. קחו זאת בחשבון כשתתכננו את עיצוב חדר הילדים, ובחרו מראש רהיטים שיש להם מקומות אחסון. אפשר לעצב רהיט בהזמנה אישית בעזרתו של איש מקצוע שיבצע עבורכם עבודות נגרות כאלו ונוספות בהתאם לצרכים שלכם. הדבר רלוונטי גם אם תרצו שפתרונות האחסון יהיו מובנים בחדר כמו מדפי גבס, ולצורך כך תצטרכו איש מקצוע בתחום עבודות הגבס כדי להתאים באופן אישי את החדר עבור הילדים.

אל תשכחו את הפרטים הקטנים

אלמנטים עיצוביים קטנים יכולים לעשות את ההבדל. כריות מעוצבות, וילונות עדינים ואפילו ערסל תלוי מהתקרה הם הפרטים הקטנים שיהפכו את החדר למעוצב, ייחודי, מקורי ובעל אווירה נעימה לכל מי שמתגורר בו.

חשבו על העתיד

בהרבה מקרים, הורים מעצבים את החדר בהתאם לילדים צעירים, וכשהם מתבגרים עולה הצורך להתאים את עיצוב החדר שוב. תוכלו לבחור בעיצוב ניטרלי שיתאים גם לילדים בוגרים ולנערים, או לבחור בעיצוב שניתן לשינוי, כך שתוכלו להחליף חלק מהריהוט או האקססוריז. נושא זה חשוב במיוחד בכל הנוגע לשיפוץ, משום שאת השטיח או המיטה אפשר להחליף, אבל לא בהכרח תרצו להחליף את המרצפות שוב.

לסיכום

תהליך עיצוב חדר הילדים יכול להיות מסובך או מבלבל לפעמים, אבל עם הכוונה נכונה, השראה והרבה סבלנות, תוכלו ליצור חדר מושלם וליהנות מתוצאה יפה, ותוצר שישרת את הילדים לאורך שנים ארוכות. ערבו את הילדים בתהליך, הקשיבו לרצונותיו, התאימו את התקציב ותכננו הכל מראש – ותוכלו אפילו ליהנות מזה יחד איתם. בהצלחה!

חדר ילדים

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר