אנשי המקצוע שתצטרכו עבור שיפוץ הדירה

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

שיפוץ דירה טומן בחובו לא מעט שלבים ולא מעט אנשי מקצוע שיש לעבוד מולם. לעיתים קבלן השיפוצים שנעבוד מולו, ידאג לתווך בינינו לבין אנשי המקצוע השונים אך במקרים מסוימים תצטרכו להתנהל מול בעלי המקצוע בעצמכם. אילו אנשי מקצוע נחוצים עבור שיפוץ דירה? הכנו לכם מדריך בנושא.

לפני שמתחילים לשפץ

שיפוץ דירה יכול להיעשות בכמה רבדים, החל משיפוץ כללי ועד לשיפוצים נקודתיים וקונקרטיים. לפני שתתחילו לחפש אחר בעלי מקצוע שונים, כדאי לתכנן את השיפוץ העתידי, לרבות האזורים שתרצו לשפץ. במהלך התכנון כדאי להגדיר תקציב כללי (בהתאם למחירים הממוצעים בתחום) ולוודא שהתקציב האידאלי שלכם אכן תואם לסוג השיפוצים שתרצו לבצע בדירה. רק לאחר שתתכננו את השיפוץ לפרטי פרטים, תוכלו לדעת אילו בעלי מקצוע רלוונטיים עבורכם.

אדריכל או מעצב פנים

שיפוץ כללי בבית, דורש התערבות של אדריכל או מעצב פנים, זאת משום שבעלי המקצוע הללו יכולים לשרטט עבורכם את הנראות החדשה של הדירה, בהתאם לתכנית הדירה האותנטית והשינויים שתרצו לבצע בחללים השונים בבית. במידה ומדובר בשיפוץ נקודתי, תוכלו להיעזר במעצב פנים שיסייע לכם לסדר את הדירה באופן האידאלי ביותר עבורכם. כך או כך, רק לאחר התייעצות עם אדריכל או מעצב פנים, תוכלו להעביר את התרשימים לקבלן השיפוצים ולהתחיל לתכנן את שלבי השיפוץ ורכישת חומרי הגלם.

חשמלאי

תכנון מערכת החשמל בבית היא שלב חיוני במהלך השיפוצים, בין אם מדובר בתכנון חדש של המערכת, הוספת נקודות חשמל חדשות או התקנת גופי תאורה בדירה. החשמלאי יסייע לכם לתכנן את מערכת החשמל באופן המיטבי, כך שרצוי להתייעץ עמו במהלך שלב תכנון השיפוצים.

קבלן שיפוצים

קבלן השיפוצים הוא מי שאחראי על השיפוץ כולו, לרבות תיווך בין אנשי מקצוע שעובדים תחתיו. לא תמיד קבלני השיפוצים יעבדו עם כל בעלי המקצוע הרלוונטיים, אך ברוב המקרים, הם יוכלו לתווך ביניכם ולוודא שהעבודה מתבצעת כראוי. מה האחריות של קבלן השיפוצים? ובכן, מעבר לכך שהוא מנהל את בעלי המקצוע השונים, הוא גם האדם היחיד שתצטרכו להתנהל מולו בתהליך, זאת משום שתפקידו להעביר לבעלי המקצוע השונים את דרישותיכם, לתאם מולם לוחות זמנים אידאליים ולוודא שהדברים מבוצעים בהתאם לרצונכם.

איש גבס

עבודות גבס הפכו לאחרונה לאלמנט פופולארי במיוחד. לא רק שמדובר בעבודות שעלותן זולה יותר מחומרי גלם אחרים, אלא גם שניתן לבצע באמצעות הגבס שלל עיצובים ואלמנטים ייחודיים בדירה כמו נישות ייעודיות בסלון, מזנוני גבס, הנמכת תקרה, קרניז, חלוקת חללים ועוד.

איש אלומיניום

בחלק מהמקרים הלקוחות יגיעו לאיש האלומיניום ללא כל המידע הנחוץ עבור העבודה הרצויה. לכן כדאי לבחור בעל מקצוע שיסייע לכם וייתן לכם את השירות המקצועי ביותר, לרבות מענה לשאלות והכוונה בנוגע לפריטי האלומיניום הרלוונטיים ביותר לדירתכם. בעל מקצוע בתחום האלומיניום יתקין עבורכם את החלונות בדירה ויסייע לכם לבחור את סוגי האלומיניום והזכוכית האידאליים. חשוב שתוודאו שישנה אחריות על העבודה ובדקו את תוקף האחריות הניתנת לכם.

מתקין מזגנים

התקנת מזגנים היא תהליך הכרחי בדרך כלל בשיפוצים כלליים, או במידה והדיירים מעוניינים להחליף את מערכות מיזוג האוויר בדירה. תחילה כדאי להבין היכן ימוקמו המזגנים (בהתאם לתכנון שתתכננו עם מעצב הפנים\האדריכל) ולאחר מכן לבחור את סוג המיזוג הרלוונטי לחלל (מזגן מרכזי או מזגנים בכל חדר). היה ומדובר במיזוג מרכזי, כדאי לתאם בין קבלן השיפוצים (או איש הגבס) לבין מתקין המזגנים, זאת משום שניתן להסתיר את מערכת המיזוג באמצעות עיצובי גבס שונים (כמו הנמכות תקרה, קרניזים מעוצבים וכו’). שימו לב שהאחריות על המזגן עצמו היא מול החברה ממנה רכשתם את המזגן ואילו האחריות על ההתקנה היא מול מתקין המזגנים.

ומי מתקין עבורנו את יתר הדברים בבית?

שיפוצים לא מסתכמים רק בהתקנת חלונות ומיזוג אוויר, אלא באלמנטים נוספים כמו דלתות פנים, פרקטים, ארונות מובנים וכו’. בדרך כלל מי שיעשה את העבודה עבורנו הוא נציג מטעם החברה ממנה רכשנו את הפריטים הללו, כך שבמהלך הרכישה, רצוי לוודא שאכן יגיע טכנאי להתקין את המוצרים שנרכשו. אגב, יכול מאוד להיות שקבלן השיפוצים ששכרתם את שירותיו, יוכל לסייע לכם בכל ההתקנות הללו ולוודא שאנשי מקצוע איכותיים יעשו זאת עבורכם.

 

בטרם תתחילו את שיפוץ הדירה, תצטרכו לחתום על חוזה מול קבלן השיפוצים. רצוי לחתום על חוזה עבודה גם מול בעלי המקצוע השונים (במידה והעבודה מולם מתנהלת באופן עצמאי), כך תוכלו לעגן במסמך ייעודי את כל מה שסוכם ביניכם , לרבות לוח זמנים ומחירים.

לפני שתתחילו להתקשר לבעלי מקצוע שונים ולבקש הצעות מחיר, מוטב שתתייעצו עם קבלן השיפוצים, בין אם מדובר בקבלן שיפוצים בירושלים או בכל מקום הקרוב לאזור מגוריכם, זאת משום שהוא עשוי לסייע לכם יותר ממה שנדמה ולתווך ביניכם לבין כל בעלי המקצוע הנחוצים לשיפוץ הדירה.

אילו בעלי מקצוע צריך עבור שיפוץ דירה?

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר