איך לבחור קבלן שיפוצים?

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

אתם עומדים לפני שיפוץ מאסיבי? מבקשים לנצל את שיפוץ הצנרת עבור שיפוץ כולל של השירותים, עומדים להרחיב את המרפסת ובו זמנית לשבור את הקיר, לצבוע מחדש ולהוסיף נקודת חשמל? ובכן נראה שגם אתם צרכים לעשות את הצעד הראשון לצד קבלן שיפוצים, כזה שינהל באופן מקצועי את סך העבודה ושיפקח על שלל בעלי המקצוע המשלימים, וזאת כי קבלן שיפוצים יודע לספק שלל נותני שירות (קרי חשמלאי, רצף, אינסטלטור וכדומה), לתאם ביניהם, לפקח על קצב ההתקדמות ובאופן כללי קבלן שיפוצים לוקח אחריות ומוודא שהכול מתקדם כשורה.

המלצות – בעד ונגד

 

הישראלים ידועים כסחבקים, כאנשים שתמיד יש להם עצה מוכנה בשלוף, דעה על כל דבר ורצון לבוא לקראת השני, ועל כן רבים מחפשים המלצות עבור קבלן שיפוצים או קבלן מפתח אצל מכרים, שכנים וחברים, ולו מתוך אמונה שלמה שאנשים לא ייתנו המלצה חיובית ללא סיבה. האם נכון הדבר? ובכן לא בהכרח, ועל כן מראש נחדד שאין להסתפק בהמלצה בודדת, אלא תמיד נכון להצליב בין כמה. המלצות מפה לאוזן הן סיבות עיקריות לבחירה של לקוחות באנשי מקצוע, משום שלקוחות פוטנציאליים נוטים לסמוך על מילת הקרובים להם ועל החוויה החיובית שהם כבר חוו עם איש המקצוע. קבלן שיפוצים שכבר שיפץ נכס וסיפק שירות טוב וחוויה חיובית ללקוח אחד ייתפס בעיני הלקוח כאיש מקצוע שניתן לסמוך עליו ולהפקיד בידיו אחריות.

שלוש סיבות שימנעו מכם לחפש המלצות:

כמותיות –

המלצה אחת (או שלוש) אינן בהכרח מייצגות, ועל כן תמיד מוטב לחפש כמה שיותר – לא פחות מחמש המלצות שונות.

אי בידוד משתנים –

כאשר עומדים לחפש קבלן שיפוצים יש לוודא שברור לצד שממליץ מהי העבודה שעומדת על הפרק, וזאת כי קבלן שפיקח כהלכה על שיפוץ מטבח, אינו בהכרח יתאים עבור שיפוץ דירה שלמה.

הצדקה ללא סיבה –

מצד אחד הלקוח הישראלי יודע להרים קול צעקה כאשר הוא אינו מרוצה, אך מצד שני גם הלקוח הישראלי נוטה להצדיק את ההחלטות שלו, גם אם ברור שאין לכך בסיס. כך למשל לקוחות של קבלן מסוים עשויים לחפש צידוקים להתנהלות שגויה ולספר לעצמם שאכן קיבלו החלטה ראויה בעוד שבפועל כלל אינם מרוצים. האומנם? אנשים לא אוהבים להשלים עם העובדה שהם קיבלו החלטה שגויה ועל כן מבלי להיות מודעים מחפשים אחר הצדקה.

שיווק אינטרנטי

ידוע שכיום לפני כל צעד אנשים קודם כל ניגשים לרשת בכדי לחפש רעיון, המלצה, לבצע סקר שוק, למצוא המלצות וכדומה, וכך גם במקרה זה – הרבה אנשים עוצרים בגוגל כאשר הם מחפשים קבלן שיפוצים מומלץ, ופה נחדד שכיום בעולם הקידום הממומן אין להיות בטוחים שאותה תוצאה ראשונה שמופיעה בראש תוצאות החיפוש של גוגל תציע את השירות הטוב ביותר, וזאת כי לצד העובדה שחברת הקידום בהחלט עושה עבודה טובה, לא ניתן להיות בטוחים בשום דבר נוסף. אי לכך במקרה זה חוכמת ההמונים מהווה כלי סקר מהותי שאפשר להסתמך עליו, נקודה שמובילה להמלצה הבאה:

אתרי אינדקס

גם אופציה זו קשורה לאינטרנט, אך היא מגיעה ממקום מעט שונה – היא חוזרת לחוכמת ההמונים ופשוט מהווה פלטפורמה שמאפשרת לאגד כמה שיותר דעות של לקוחות. במה בדיוק מדובר? ובכן יש אתרים שבהם מוצגים שלל נושאי תפקיד בהתאם לקטגוריות מובנות. כך למשל אם מחפשים קבלן שיפוצים ניתן למצוא באתר אחד מבחר גדול שכבר עבר סינון ראשוני (מטעם האתר) ושבמקביל זוכה לניקוד שמוענק ע”י לקוחות נטולי אינטרסים, משמע מדובר בשיטה שמאגדת בתוכה את היתרונות של שתי השיטות שכבר ציינו. כמו כן, אתרים איכותיים בודקים את הרזומה של הקבלן באופן מקצועי, כאשר אחת מהשיטות היא לבקש לראות פנקס קבלות, מתוכו בוחרים כמה לקוחות אקראיים ופשוט פונים אליהם בכדי לקבל חוות דעת מייצגת.

פרמטרים חשובים שראוי לבחון

תוצאות בשטח –

אין הכוונה שתגיעו פיזית לראות במה מדובר, אך בהחלט רצוי לבקש שיראו לכם תמונות של לפני ואחרי, לפחות של שלושה פרויקטים.

עמידה בהתחייבות –

כאשר מתשאלים לקוחות קודמים רצוי לשאול שאלות ספציפיות, למשל שאלות שנוגעות לעמידה ביעדים, לעמידה בזמנים, לאיכות חומרי הגלם ולעלויות שנסגרו מראש.

איכות –

אם אינכם מגיעים מהתחום, סביר להניח שלא תדעו לזהות בעצמכם עבודה איכותית, אך אתם כן יכולים לדבר עם לקוחות ותיקים, כאלו שיודעים לומר האם גם לאחר שחלפו כמה שנים הם עדיין מרוצים. בנוסף, ניתן לתשאל את הקבלן כיצד הוא מנהל את שלב הגמר, כיצד הוא בוחר את העובדים המשלימים, כיצד הוא בוחר שיטות עבודה, חומרי גלם וכדומה.

ניסיון ותעודות –

אחד מהפרמטרים היותר משמעותיים נוגע לניסיון, וזאת כי מדובר בתחום נרחב שמצריך ידע רב, ולו בכדי להבין מהי דרך ההתמודדות הנכונה ביותר עבור מגוון מצבים. אי לכך יש לדרוש לראות תעודות לצד הסמכות משלימות (אם יש). כך למשל קיימים קבלנים שהם גם הנדסאים, שעברו התמחות בתכנון וכדומה.

עלות –

כבר מהאופן שבו קבלן מעניק הצעת מחיר ניתן ללמוד עד כמה הוא רציני ואמין. שנרחיב? הצעת מחיר אינה יכולה להינתן מרחוק, אלא על הקבלן להגיע ולראות בדיוק במה מדובר, וזאת כי יש מגוון משתנים שצריך להכניס למשוואה. כמו כן, רצוי להשוות בין כמה הצעות מחיר (לפחות שלושה), לברר לגבי יעדי תשלום ובין היתר לבחון אם יש הצדקה לפער במחיר, ולו כי הצעת מחיר יותר יקרה עשויה לכלול שירות יותר מקיף וחומרי גלם יותר איכותיים.

מעמידים למבחן

לבסוף נציין שתמיד חשוב להקפיד על שיחה מקדימה מושכלת בה מנסים להשיג כמה שיותר מידע, ולו אודות ביטוחים, הסדר תשלומים, התייחסות לכתב כמויות וכדומה, כאשר מומלץ לבחון את רמת המקצועיות של הקבלן באמצעות סדרת שאלות שמטרתן להפילו בפח. כך למשל ניתן לבקש מהקבלן לדלג על שלב בשיפוץ ולבחון כיצד הוא מגיב – האם הוא מבקש לרצות, או לחלופין נשאר נאמן למקצועיות ללא פשרות. שורה לסיכום? למצוא קבלן שיפוצים איכותי זוהי בהחלט עבודה, אך מרגע שבוחרים נכונה ניתן להיות רגועים ולחסוך שלל הוצאות עתידיות – בהצלחה!

קבלן המתמחה בשיפוצים

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר